Los bericht bekijken
Oud 17-06-2008, 14:38   #14 (permalink)
Kosty

Standaard

Ik heb gisteren avond nog even gekeken, en we hebben de juiste "toolz" voor houtbewerking hier nog liggen, dus ging ik op zoek naar een houtsoort.

Na wat rondkijken bij andere topics, zie ik dat MDF veel gebruikt wordt, omdat het makkelijk te bewerken is. Omdat het ook nog relatief goedkoop is, heb ik besloten hiervoor te gaan.

Ik heb trouwens ook de hele tijd zitten nadenken over de vorm van het frame, en hoe ik eventuele zijpanelen in een andere stof zou kunnen aanbrengen. Dit draaide uit op niets, dus dacht ik dat het beter zou zijn om gewoon de hele kast uit MDF te bouwen !

Nu heb ik al een kleine schatting gemaakt voor de voorkant, binnenkant en de zijkant. De bovenkant en achterkant ben ik nog helemaal niet zeker over, dus laat ik die tot nu toe zoals hij is.

Ik heb de SketchUp tekening opnieuw gemaakt én zelf screenshots gemaakt

Bekijk de bijlages !

(De foto is mooier afgewerkt omdat het verven van de zijkant in Sketchup niet werkte)

Trouwens, de foto/ het sketchup bestand genaamd Kast-Vorm is allééén om te tonen hoe de kast opgebouwd wordt (ivm het bovenste kamertje DIT ZAL TROUWENS HELEMAAL TOE ZIJN, NIET MET EEN WINDOW)

Ik hoop dat jullie al een duidelijker beeld hebben van mijn bedoelingen ?

Zo niet, stel je vraag, ohja Commentaar en tips zijn altijd welkom !
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Kast met window.PNG‎ (25,1 KB, 16x gelezen)
Bestandstype: png Kast-Vorm.PNG‎ (21,2 KB, 10x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip Kast met window.zip‎ (92,8 KB, 0x gelezen)
Bestandstype: zip Kast-Vorm.zip‎ (88,1 KB, 0x gelezen)
Kosty is offline