Los bericht bekijken
Oud 16-06-2008, 23:51   #37 (permalink)
Azariel

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Yup, juiste driver.

Waar ik inmiddels wel ben achter gekomen is dat als ik het printje nog aan de USBasp heb hangen, en vervolgens de USBasp inschakel de pc de programmer niet herkent en zegt dat het apparaat niet goed werkt. Dit is echter alleen bij mijn laptop, bij mijn desktop doet tie het nooit, ook niet zonder printje.

Als ik alleen de USBasp aansluit herkent mijn laptop em dus wel. Vervolgens even printje eraan gehangen (zonder voeding) Winavr opgestart en een c filetje geopend en daarna programm, en hij opeens begon het rode lampje te knipperen en leek hij het welliswaar te doen. Daarna programmer eraf gehaald, stroom op printje gezet en vervolgens gebeurde er natuurlijk niets. Nu kan dat liggen aan het feit dat ik nog weinig C kennis heb, en dat C-filetje niet helemaal goed is (hello world bestandje om ledje te laten knipperen, ergens van internet afgehaald).

Maarja, daarna geprobeerd of het nog eens wilde, en toen kwamen de foutmeldingen weer:

Code:
avrdude: error: could not find USB device: "USBasp" with vid=0x16co pid=0x5dc
Tussendoor kwam ook nog ergens een andere melding die ik ook niet heb kunnen herproduceren. Iets over dat tie probeerde een signaal te sturen naar de programmer, maar dat dat niet lukte.

beetje frusterend, ik weet nu nog steeds niet of het aan mijn laptop ligt of gewoon aan die programmer...