Allereerst : BEDANKT voor de erg snelle reacties !
Het is misschien nog niet in uitvoering, maar de plannen zijn er al, dus als het nodig is mag een mod zeker het topic verplaatsen !
Attila : Bedankt voor je gerichte opmerkingen !
Hetgeen je op jouw screenshot ziet is de voorkant + linkerkant

Dus blijft het gewoon ATX
Ik had alles wat duidelijker moeten doen, maar mijn SketchUp skills zijn nu ook weer niet om over naar huis te schrijven en omdat ik bij het benoemen steeds weer vanalles op een andere plaats wou, heb ik dat er even uit gelaten.
Inderdaad veel fans, dit vond ik namelijk leuk staan, maar herrie is natuurlijk véél slechter, dus erg bedankt om me daar attent op te maken !
Om het voor de rest wat duidelijker te maken :
De band die je boven de window ziet, daar komen leds, die band gaat over de hele case, dus dat zou een mooi effect moeten geven

Aan de voorkant zijn op dit moment "maar" 2 5.25" bays (ongeveer) uitgespaard. Daarom wil ik een hogere case, en de aan/uit knop moet ook kleiner.
Als je de kast in vogelvlucht bekijkt zie je aan de voorkant, van de bovenzijde 2x plaats voor een 3.5" bay.
Ook iets dat ik in mijn hoofd had, was bovenin de case een aparte plaats te maken voor de PSU en de HDDs. Op die manier hoeven alleen de nodige kabels in de andere "kamer" te komen, en is het makkelijker weg te stoppen. Daarom moet er aan de voorzijde een fan zitten voor de goede airflow. Als 1x een 80mm fan genoeg is, dan moeten er 2 weg. In de onderste kamer neem ik dan 1x 120mm aan de achterzijde, en die 80mm in de window blijft (misschien andere plaats ofz
Azariel : Je spreekt over aluminium, en nu ik het bekijk is het eigenlijk veel beter. Ook ivm het gewicht tov staal(Alu is 3x lichter) is dat een win-win situatie. Over het materiaal moet ik inderdaad nog beslissingen maken, maar ik zal waarschijnlijk deze week (hopelijk toch) nog een keertje naar de Orga ofzo gaan, zodat ik mijn keuze kan maken.
Denk je trouwens dat dat "AcrylPanel" of MeshXPanel stevig genoeg is als "omhulsel" ? Dus dat ik geen versteviging van mijn frame nodig heb. Als dat niet nodig is kan ik gewoon dat paneel gebruiken als boven-, onder-, zij- en binnenkant voor de behuizing.
Vrijdag maak ik trouwens de kast helemaal opnieuw in SketchUp, met reele maten en vormen waar ik zeker van ben