Discussie: [CIP] übercase
Los bericht bekijken
Oud 14-05-2008, 21:03   #24 (permalink)
kalf

Standaard

En zoals gezegd, sneller dan vorige keer een update. Het geplande werk is niet helemaal klaar geraakt wegens een onweersbui… Maar hier is de update dus:

Eerst en vooral gisteren de zijkant afgewerkt:

en net op zo’n rotmoment de batterij van m’n dremel leeg… dus heb dan gisteren enkel de rechte stukken nog maar wat gevijld en vandaag de afgeronde stukken afwerkt:

er zitten nog wel enkele schoonheidsfoutjes in, maar dat komt wel in orde
Dan het metaal(ben er nog niet helemaal uit welk metaal het nu is) voor de grill gezaagd, maar dat heb ik uit een stuk behuizing van een oude versterker gezaagd(had dat toch nog liggen) waardoor er nog een omgeplooide rand van 7mm aanzat… Ondertussen is al wel geweten hoe’n hekel ik heb aan vijlen denk ik, dus had de grove middelen er maar bijgehaald:

handig zo’n gelammeleerde schijf
Daarna de kanten gevijld en de verf/beschermingslaag af het gezaagde stuk geschuurd, lui als ik ben met de schuurmachine natuurlijk. Eerst korrel 80:

En dan korrel 240(dacht ik, ben het even vergeten):

Denk dat ik het ongeveer zo ga laten(nadat alles uitgezaagd/gedremelt is natuurlijk) zo dof i.p.v. het helemaal op de schuren en te polijsten, dit heeft ook z’n charmes vind ik.
En daarna aan een ingeving van gisterenavond begonnen: een plexi “kader” die aan alle kanten +/- 0,5mm groter is dan mijn grill en die ik tussen mijn case en grill ga plaatsen maar wel rond de fans.

Buitenkant is klaar en opgeschuurd(ook dit ga ik niet fijner dan korrel 400 schuren om een beetje een mat/frosted effect te krijgen), de bulten die je ziet op de afbeelding zijn gewoon tape. En toen ik de binnenkant wilde beginnen vijlen hoorde ik het nogal hard donderen dus heb ik mijn boeltje opgeruimd en naar binnen gegaan, 5 minuten later regende het.

Dat was het dus voorlopig, maar heb nog enkele vraagjes:

-die mesh, heb twee mogelijkheden in mijn hoofd: 1. tussen de grill en de plexi en dan schroefdraad in de plexi tappen en er een bout door(waarmee ik het geheel dan ook ineens bevestig aan de case zelf). Of 2. het gat voor de fans iets groter maken en de mesh er inplooien eigenlijk. Wat is het beste idee of zijn er andere ideeën?
- misschien een stomme vraag: maar zouden swiffer-doekjes als stoffilter kunnen dienen?