Discussie: [CIP] Cubeleon
Los bericht bekijken
Oud 13-05-2008, 20:50   #289 (permalink)
brinkdinges

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Update 40

Ik ben de afgelopen tijd redelijk druk met afstuderen, maar zoek nog steeds gaatjes om wat te modden. Dit is geen weer om te modden, dus dan maar een update De vorige keer zat er nog geen geraamte in het onderste raam:

Nu wel

Dat witte ding heb ik gisteren nog gespoten, maar de spuitbus weigerde na een tijdje dienst dus dat moet ik nog afmaken. De grill is wel helemaal af nu

Ik ben niet helemaal blij met de aluminium randen die je hier ziet, maar ik zal het er maar mee moeten doen:

Toen ik laatst een dood moederbord in de kast plaatste, merkte ik dat de geheugensloten wel eens niet konden passen. Mijn werkende mobo uit de kast gehaald en getest, en helaas was het waar. Even nog een leuk plaatje van de binnengrill

Het mobo moet nog verder naar achteren geschoven worden, zoals je ziet komen de membankjes tegen de grill aan:

Eerst een stukje uit het plexi gehaald:

Daarna moest het alu er ook aan geloven:

En zo past het dan weer. Er komt straks geen licht door, dus je ziet er weinig van.

Kennen jullie deze nog? Mijn cnc gegraveerde stukje alu

Ik heb de ledjes maar eens aangesloten, dat willen mensen altijd graag zien

Zo zag de hele assembly eruit, jammer genoeg werkte dat niet meer omdat er een schroefdraad dol was.

Dit is dan weer de foto van de week, wat een constructie

En gemonteerd:

Ik had mijn mobo toch al losgeschroefd, dus het werd tijd om een backplate te maken. Eerst maar een stukje alu zagen en buigen:

Om er vervolgens een heel aantal gaten in te zagen, gevolgd door een dagelijks vijlkwartiertje:

Om de backplate aan alle vier de kanten af te sluiten, heb ik drie stukjes hoekprofiel gezaagd:

Gemonteerd:

Van de achterkant zie je er nu nog weinig van:

En zo past het allemaal erg mooi

De backplate zal straks nog iets aangedrukt worden door het mobo, dus die spleet verdwijnt nog grotendeels.
Ik had eerst de hoop op rgb leds al opgegeven, maar ik vind dat ik toch wat beter m'n best moet doen om het te proberen. Dit is de eerste dimmer:

En daar komen er nu twee van bij

We zullen zien hoe de rgb leds straks gaan branden, en of de kleurmenging een beetje mooi is. Als de rgb leds er in komen wordt de kast toch wat opvallender en origineler
Dat was het weer voor deze update, tot de volgende keer!