Los bericht bekijken
Oud 5-05-2008, 22:57   #57 (permalink)
Demoniac
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Precies een half jaar na de laatste update (véél te lang geleden ja) kan ik jullie vertellen dat er weer wat vooruitgang in mijn mod zit
Een paar weken terug had ik in mijn achterplaat een gat uitgefreesd voor de voeding en het I/O-gedeelte van de moederbordplaat, maar daarbij maakte ik nogal een lullige fout. Wat ik meestal doe bij frezen, is de frees naar het punt draaien waar ik ga beginnen met het gat en dan vervolgens opnieuw op nul instellen. Echter had ik dit keer de nul op de rand van het werkstuk laten staan. Met als gevolg dat ik bij het laatste stukje van het gat voor de voeding niet stopte bij 30 (zo ver moest ik uit de kant van de plaat zijn) maar vrolijk terug draaide naar 0 en dat pas doorhad toen ik al 15 millimeter te ver was
Vandaag dat foutje opgelost door het gat dicht te laten lassen (niet zelf gedaan, want lassen is moeilijk en zeker bij aluminium) en daarna flink lopen vijlen om de las weg te werken. Ook de freesranden moest ik flink navijlen want omdat de plaat 'maar' 3 mm dik is, heeft die nogal liggen klapperen tijdens het frezen. (vanwege de maat kon ik hem niet goed in de klem kwijt) Daardoor waren de randen nogal grillig geworden, in tegenstelling tot de strakke afwerking die je meestal krijgt met frezen.
Later deze week schiet ik wat foto's van het resultaat, maar ik moest gewoon eventjes kwijt dat er weer vordering in de mod zit!
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden