Discussie: [CIP] Linuxization
Los bericht bekijken
Oud 5-05-2008, 12:08   #1 (permalink)
Attila

Attila's schermafbeelding

Standaard [CIP] Linuxization

[CIP] Linuxization
Daar ben ik weer met mijn tweede casemod, ook al is mijn Wood-PC nog niet af. Maar soms word ik het echt zat om met hout te werken, en ik heb gisteren een kast in handen gekregen die erg moddable is, vind ik.
Waarom Linuxization?
Simpel, omdat er Ubuntu op draait. Het is mijn eerste PC met Ubuntu, en dus is er een 'Linuxizatie' gaande. En dat vond ik wel een passende naam hiervoor.

Wat is mijn doel?
1. Alweer een budget-mod. Omdat ik casemodden wel leuk vind, maar het ook wel zonde vind om honderden euro's stuk te gooien aan een pc die ik waarschijnlijk toch niet veel ga gebruiken.
2. Een speed-mod. Ik wil het sowiso deze week afkrijgen, het liefst voor donderdag. Dat gaat wel een beetje krap worden.
De computer?
Ohja, dat ding.Het is een AOpen pc met een AMD thlon64 800mhz erin. Verder 2 x 128MB Corsair geheugen, een AOpen AK73-PRO moederbord, een 20GB harde schijf van WD (met HDD-koeler), een AGP videokaart, en een draadloos netwerkkaart.

Waar ga ik dat ding voor gebruiken?
Als tweede computer. Gewoon wat kleine spelletjes op draaien, ik weet niet of TM Nations erop draait, of Quake III. En voor downloads.

To-do-list:
- Kast leeghalen --> Done
- Window uitzagen --> Mee bezig
- Kast zwart verfen --> Vandaag en morgen van plan
- Frontje weer in elkaar steken --> Als de verf droog is
- Computer weer in elkaar zetten --> Als de kast weer bruikbaar is
- Licht in de computer zetten --> Als de computer het weer doet
- Kabels verbergen --> Als alles klaar is

Genoeg gelul, tijd voor foto's:

Het orginele frontje dus, dat AOpen sticker heb ik erafgehaald

De HDD-koeler.

Vorm van de window.

En de bovenkant, dat helaas niet van de case los te halen was, klaar om geschuurd en geverfd te worden.

Comments are welcome!

[CIP]Linuxization
Attila is nu online   Met citaat antwoorden