Sjah, dat werkt in een echt bedrijf net zo: als de directeur niet af en toe zijn neus laat zien, en niet duidelijk is in wat er gaat gebeuren (of: moet gaan gebeuren) dan hebben de werknemers ook niet zo veel zin meer.
Exact dat gebeurt hier: de leiding (DIS) is absoluut niet concreet in wat er gebeuren moet en sturing ontbreekt volledig. Dat heeft er in mijn geval voor gezorgd dat mijn motivatie naar het nulpunt gedaald is, wat tot mijn beslissing geleid heeft om te stoppen. En dat dat bij anderen net zo gebeurt kan ik me uitstekend voorstellen.
Om op je vraag terug te komen: als er vanuit DIS niet een bevredigende reactie komt op de situatie dan denk ik dat er binnenkort nog meer mensen volgen
Voor mezelf zie ik het zo: per 1 januari zouden we al op zwart gaan. De overname door DIS is waarschijnlijk alleen maar een beetje uitstel geweest... Ik had destijds geen zin om op basis van vooroordelen een standpunt in te nemen. Ik heb mezelf er voor opengesteld, maar ik kan niet zeggen dat het voor mij als een succes voelt.