Hallo mensen
Ik ben pasgeleden begonnen met het modden van mijn Coolermaster Stacker 831.
Ik wou gaan proberen om van elke stap die ik maak foto's te maken en deze dan hier te plaatsen omdat het me wel leuk leek om het project te delen met meerdere mensen (en dan kunnen die mensen me meteen helpen door tips enzo te geven).
Het eerste gedeelte van het project heb ik geen foto's van maar dat was ook vrij saai, hoe ik een kast demonteer hoeven jullie vast niet te zien .
Hier onder zien jullie alvast wat foto's van de gedemonteerde stacker 831
Hier zie je het frame van de Stacker. Alles wat nu kaal alluminium is Wordt zwart.
Hier zie je een foto van het 7" lcd schermpje wat er in komt
En zo wou ik het schermpje erin gaan zetten?
Ik vind de manier waarop het scherm erin zit spuug lelijk (het gaas was knap lastig te berwerken) dus ben ik nu opzoek naar een andere manier om het schermpje erin te bouwen.
Dus wie helpt mij met dit probleem?
Heb zelf al gedacht om de voorkant van rvs te maken?
De voorkant van plexiglas te maken?
Maar met beide oplossingen zit ik met het probleem hoe ik het ga bevestigen.
Ik zou alles laten spuiten door een spuiter(kennis van mij) omdat het alluminium is en dat is een vrij lastig materiaal om zelf te spuiten(vooral als het vanaf de fabriek al is behandeld) Je moet het van te voren anodiseren of zandstralen en beide kan ik hier thuis niet doen .
Nu had ik me kennis een proefstukje laten doen en dat zag er strak uit
Maar nadat hij met de volgende lading onderdelen terug kwam heb ik maar snel besloten om het zelf te gaan spuiten want wat hij gespoten had zag er ook wel zo belabberd uit dat wil je niet weten.
Afgelopen weekend heb ik vast de DVD-Rom behuizing gespoten
En ik ben begonnen met het demonteren van het frame. Dit viel me nog vies tegen want het frame zit dus vast met popnagels, en ook niet zomaar een paar popnagels maar volgens mij wel een stuk of 50

.
Dus dat was nog een aardig karweitje.
Dit is tot nu toe mijn vordering. Heb vandaag nog wel even de Moederbord tray gespoten en 1 strip van het frame. Morgen moet ik eerst een busje zwart halen want die is alweer op en dan haal ik meteen blanke lak zodat ik alles kan aflakken. En dan denk ik dat ik volgende week al het spuitwerk klaar heb.
Daarna kan ik gaan beginnen met een concrete oplossing voor het lcd display en de plekken voor de radiatoren.
Mochten jullie nog tips hebben voor het lcd scherm of een idee voor een naam dan hoor ik het wel
mvg
N v Hemert
aka IlIlIlIlIl