Hallo Peepz,
Ik ben nog zo heel erg lang lid maar heb toch al de nodige tuts doorgelezen maar dat lijkt me allemaal erg moeilijk dus ik wilde eerst vragen of het wel haalbaar is voor een beginner voordat ik me case verne*k.
Niet dat het zo heel erg ingrijpende veranderingen zijn maartoch.
Ik wil een koelings project in de zomervakantie gaan starten omdat ik dan toch tijd zat heb omdat ik niet op vakantie ga.
Mijn doel is eigenlijk een stillere en koele pc maken zodat ik niet steeds hoef te kijken of ik niet te warm draai wat nu wel het geval is met mijn videokaart.
Ik wil mijn Coolermaster centurion 534 gaan voorzien aan de bovenkant van twee fans net als de antec nine hundred.
Mijn vraag is of dat bevoordelijk voor de airflow of is het eigenlijk niet echt nuttig en geldverspilling?.
Ik het tevens lastig om en gat te maken voor de casefans en dan een stoffilter erop te bouwen.
Ik wil dan ook de kast nog bekleden met geluidsdempende matten en een scythe infinity + S-Flex 120 mm fan erop plaatsen.
Verder komt op mijn Club3d 7600GT de Arcellero S2 rev.1 en een turbo module.
Op de geheugenlatjes twee heatspreaders en omdat mijn harde schijf warm word heb ik een koelingsoplossing van zalman gekozen.
hier komt het lijstje met de temps huidig gewoon idle.
en hier na kwartier stressend Rthdrbl + Orthos
even gestresst
Dat ik een nieuwe videokaart koeler neem dat is zeker maar is het verder nodig of is het allemaal maar geld verspilling en kan ik het beter ergens aan uitgeven ?
Alvast bedankt
Lennoow