Los bericht bekijken
Oud 25-03-2008, 19:49   #2 (permalink)
Carpento

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Een echt hoogdravend artikel is het niet, maar omdat de inhoud van het betoog me zo aansprak heb ik er toch maar een nieuwsflash aan besteed. Niemand kan het ontgaan dat de casemodwereld een snel veranderend toneel is.

Herkenbaar hoe de auteur zaken aanhaalt die ik in de praktijk ook zie gebeuren. Het verschil tussen aan moeders keukentafel knutselende jochies (moge niemand zich hiermee beledigd voelen !) en de professionele modder die zijn neus voor dezelfde jochies ophaalt, dat verschil is gewoon te groot.

In plaats van om elkaar als modders als collega te zien lijkt het soms wel alsof we keiharde concurrenten van elkaar zijn, alsof er geen plaats meer is voor beginners. Aan de andere kant zie ik ook dat de drempel tot modden lager wordt, en daarmee komt het voor dat minder gedreven mensen toch ergens aan beginnen, en verzanden in het stellen van relatief eenvoudige vragen.

Op CaseJunkies willen we in elk geval een platform bieden voor elke modder, maar ook hier zijn de verschillen vaak goed zichtbaar. Lang niet elke modder kan nog begrip opbrengen voor het werk wat hij jaren geleden op dezelfde manier ontdekte. Jammer. Ik kan me dan ook prima vinden in de aanbeveling dat we vooral meer lol moeten hebben in het modden.