Wat ik vandaag heb gedaan:
Mobo tray vastschroeven, wieltjes onder de bodemplaat vastgemaakt, foto's maken
Mobo tray vastgescroefd.
Dat ging niet zonder problemen. Eerst was het schroefje te lang. Dus eerst de schroef er indraaien met accuboor. Daarna de schroef er uit halen en inkorten met de slijptol en daarne weer met een handschroevendraaier er in draaien. En dat 4x :') het zit er iig netjes uit
Wieltjes onder de bodemplaat heb ik eronder gemaakt d.m.v. M5 boutjes en moertjes. Wel heb ik zo hier en daar wat moeten inkorten met de slijptol, maar dat doet er niet toe. Het resultaat mag er wezen.
Helaas heb ik nog geen foto's omdat die verrekte onscherp zijn. Vanavond ga ik nog weer verder met de slijptol omdat de wieltjes als die draaien tegen de boutjes aan stoten. Dus die moet ik nog iets vlakker maken met de slijptol met schuurding.
Deze wieltjes zijn het:
Drives er in doen
Nu iets wat ik zelf wel erg ingenieus van mijzelf vond. Het drive ophangsysteem. Doel van dit was dat je makkelijk een keer een onderdeel van de server kan verwisselen. Daarom heb ik het met een soort van schuifladesysteem gedan.
Zonder drives:

Dit is het dus, de rekjes van de hardeschijf en cdrom kunnen er in glijden. Ze zitten strak geklemd omdat ik de zaagsnede bij de cdrom drivebay iets te smal heb gemaakt en bij de hd bay de plaat waar die op hangt iets te breed. Hierdoor klemt het zich vast.
Je ziet ook wel. Rechts zie je 2 halve zaagsnedes waar rekje1 in glijdt. Links glijdt rekje 2 er in.
met drives:
Netjes toch
Totalshot:
Beide hebben nog geen wieltjes, dit is een oude foto. Als ik vanavond klaar ben zal ik asap de nieuwste totalshots maken.
Open:
Dicht: