Los bericht bekijken
Oud 2-03-2008, 11:50   #753 (permalink)
Bartjez

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn kast eens helemaal leeg gehaald, alles gestofd en alles weer terug gezet. Dit was na anderhalf jaar nodig!!! Ik heb gelijk alle overbodige meuk eruit gehaald.
Waarom ik in dit topic schrijf? Ik heb mijn hdd's nu opgehangen en die worden nu gekoeld in een proefopstelling. Hier de pics:

Allereerst heb ik een paar beugeltjes gemaakt waar de hdd's aan komen te hangen. Je ziet zo waar ik ze ophang!

Zo komen de hdd's aan de 2 beugeltjes te hangen. Met de printjes naar elkaar toe, die worden namelijk het warmst...

Dit is de uiteindelijke bedoeling. De beugeltjes klemmen om die hdd-tray heen en hangen nu nog met wat dubbelzijdige plakband en een ty-rap vast. Als het goed werkt maar ik er gaten in om alles goed vast te maken.

Als je linksboven mijn hdd's kijkt, zie je een casefan schuin liggen, die de hdd's koelt. Dit is nog maar een proefopstelling. Als dit goed werkt ga ik overal alu beugeltjes voor maken en komt dit definitief zo in mijn kast.
De hdd's hangen dus rechtop in mijn kast, zo heb je het grootste koeloppervlak.

Misschien leidt dit tot inspiratie van komende cases

Dit is trouwens de hardware:
Asus P5PL2
Intel D940 @ 3,63GHz
2GB Kinston dual channel
Tagan 480W Easyconnect
XFX6800XT 512MB
NEC dvd gevalletje (bovenste moet ik nog aansluiten, maar heb geen IDE poorten meer vrij

Koeling:
Zalman CNPS9500AT (PWM controlled)
Zalman standaard-videokaart-koeler-anno-2006
2x casefan 92mm Zalman