Discussie: [CIP] Wood-PC
Los bericht bekijken
Oud 27-02-2008, 12:23   #15 (permalink)
Attila

Attila's schermafbeelding

Standaard

Hallo allemaal, daar ben ik weer met eeeen.... update!

Ik heb eergisteren ook al een update geschreven maar toen ik op 'Antwoord versturen' drukte deed ie niks, en er kwam niets in het toipic te staan... Maargoed, hopelijk komt deze er wel te staan.

Ik heb een paar kleine dingetjes gedaan en over een paar dingen nagedacht om te doen.

Laat ik beginnen met wat ik heb gedaan:

De ledjes...
Tja, het is niet zo goed met ze afgelopen, dat plastic buisje wat ik bij de praxis heb gekocht bleek toch te klein te zijn, lang niet alle snoeren pasten er in. Dat het ik dus nog even opzij gelegd, maar jullie horen er nog wel van!

Het binnenkant van de kast...
Daar is het wel mee opgeschoten, wat ik gedaan het is een paar kabels wegwerken en de binnenkant wat mooier maken.

Als eerste heb ik het een beetje wit gemaakt:

Daarna heb ik het snoertje van de voeding dat naar de disk-drives ging proberen te verbergen, die heb ik achter het paneel van waar de moederbord opzit langsgelijd. Daarvoor moest ik wel een gat boren (en dus mobo en al loshalen) en een molex verwijderen.

En voor dit alles moest ik de drives ook loshalen (wat al vastgeplakt zat!)

Het gat kwam hier:

Dus boren maar!

Daarna molex losknippen:

Knip!

En solderen maar!

Eentje klaar:

En alle vier klaar!

Daarna een nieuw onderkant voor de cd-drive maken want het oude was onbruikbaar geworden:

Dus snel even een stukje hout gezaagd:

Ik had mazzel, het was precies de goede dikte

Daarna even gemeten waar de drives terug moesten komen en vastgemaakt:

Nog even een vergelijking.

Voor:

Na:

Dus ik ben wel tevreden, ik heb mijn doel deels bereikt. Ik wilde ook nog mijn IDE en floppy kabel inkorten maar dat is niet gelukt, dus moest ik weer nieuwe kopen (6 euro).

Het frame...
Ook heb ik het frame nog verder uitgedremeld:

en het plexiglas besteld! (vandaag of morgen bezorgd)

Ok, nu het denk-gedeelte.

Ik had nog een fan over, en ik heb bedacht om daar een hdd-cooler van de maken. Het zal waarschijnlijk weinig effect hebben maar toch, leuk om erbij te hebben

De fan:

Over hoe en wat het zal worden moet ik nog nadenken, maar dat horen jullie in de volgende update wel, wanneer ik hopelijk mijn systeem al draaiend heb.

Later!
Attila is offline   Met citaat antwoorden