Hallo mensen!
Ik ben nu zelf ook bezig met een eigen, mijn eerste, casemod! Ik heb al een verslagje geplaatst op een ander forum, dus dat heb ik nu gewoon even gekopieerd en aan elkaar geplaakt met wat aanpassingen.
Here is comes:
Een aantal maanden geleden heeft mijn school wat oude computers en beeldschermen weggegooid. Omdat ik heel erg van computers houd, ging ik met een vriend van mij, bewapend met schroevendraaier ' in de bak graaien'. Dat heeft me ook aardig wat opgeleverd: 3 Matsonic MS7127C moederborden, 2 Intel Celeron 600 processors waarvan 1 met koeling, 3 systeemkasten, 3 netwerkkaarten, 4 10 GB samsung harde schijven, een paar IDE kabels, 5 floppy drives en 1 cd-drive. Deze heb ik toen allemaal mee naar huis genomen (op de fiets, vraag me niet hoe het is gelukt

)
Hier zijn dus de onderdelen, van de kasten, de videokaart, de cpu-koeler en RAM heb ik helaas geen foto's...
Een week of twee geleden heb ik daar een computertje van gemaakt in 1 van die kasten (de grootste) die ik mee heb genomen. Hij was alleen wel ontzeetteend lelijk
Lelijk frontje 
Ik wilde de kast toen eerst omspuiten in zwart, maar dat vonden mn ouders niet zo'n goed idee...
Daarna kwam ik op het idee om het van hout te maken, en de CD-drive en floppy-drive te verplaatsen naar de onderkant.
Ik heb ze vastgezet door de floppydrive op de cd-drive te plakken en dat geheel op een stuk hout, wat ik vervolgens vast heb geschroefd aan de kast. Het zit er nu vrij stevig op.
De 3,5" bays heb ik eruit gehaal zodat ik meer ruimte heb.
Maar toen kwam er een probleem:

Het steekt uit!!
Dus ik moet de kast wat breder maken! Ik heb het frontje al getekend, deze laat ik een beetje uitsteken aan de linkerkant. Er zit 1 'kijkgat' in, daar komt ook plexiglas in, net als de hele zijkant.
Een paar dagen later...
Ik heb het frontje al bijna uitgezaagd, het gaat alleen ontzettend langzaam omdat ik een hele slechte zaag heb. Daarna ga ik het schuren en dan schroef ik het vast aan de kast. Er komt toch geen raampje in omdat het toech niet zo veel nut heeft en omdat dat weer 3 euro extra zou kosten. Ondertussen zat ik even te rekenen, en dit is wat ik tot nu toe uit heb gegeven:
1 x Antec Tri-cool systeemkoeler blue leds €5,95
2 x Houten plank €4,-
1 x Voeding kabel € 4,95
2 x PC133 128MB geheugen (gebruikt) € 6,-
1 x Scharnieren € 1,69
Samen is dat dus € 26,59
Wat ik nog moet kopen:
Een Antec Tri-cool systeemkoeler (groen) € 6,50
Een Wireless LAN PCI Card 54 Mbps van Sweex € 15,-
Plexiglas 33 x 23 cm (3 mm dik) € 5,70
Dus dat wordt nog zo'n € 27,20, maar misschien koop ik geen draadloze netwerkkaart, maar dat zie ik nog wel. Ik weet ook niet of alle onderdelen goed werken, misschien moet ik ook nog een nieuwe voeding kopen. Ook zat ik te denken om die 8 MB AGP 2x videokaart te vervangen, maar ik kon nog geen goedkope 'vervanger' vinden. Dat wordt dus nog even afwachten of XP er op draait of niet.
Weer een paar dagen later
Hier zijn de nieuwe foto's!
Het is me eindelijk gelukt om de voorkant uit te zagen, het duurde 'maar' anderhalf uur...

ik moet morgen een nieuwe zaag kopen.....
die heb ik er gelijk opgeschroefd:
ook heb ik vandaag de bovenkant geschuurd:

daar plak ik dan ook hout op.
Zo, dit was het voor vandaag. Ik ga volgende week bezig met het zagen van de frame, en ik ga ook nog even bij de ikea en praxis langs (moet weer hout en een zaag kopen)
En alweer een paar dagen verder...
Ik ben de hele week druk bezig geweest, er waren heel wat problemen, t snoertje van de speaker is bijvoorbeeld losgegaan:
Maar gelukkig had ik nog een andere
maar ik heb nu eindelijk het frame waar het plexiglas inkomt (nog niet besteld).
de drives bijna af:
...en de drives af!
Bovenkant van de floppy-drive blijft open, zo kun je er mooi inkijken
en nu nog het hele frame (nog niet helemaal af)
Zoals jullie ehh... niet kunnen zien

moet ik de bovenkant nog maken en het klepje moet er ook nog in. Met de volgende update heb ik het hopelijk af
En nog wat verder...
Even nog de onderdelen:
Moederbord: Matsonic MS-7127C

(heb geen betere foto kunnen vinden, sorry. misschien maak ik er later nog wel een)
vervang ik later door: Asus K8V-XE
CPU: Intel Celeron 600
vervang ik later door: AMD Sempron 2800+ (Socket 754)
Videokaart: Onbekend merk, 8 MB, AGP 2x
*geen foto*
vervang ik door: Asus GeForce 6200 w/TurboCache
Geheugen: Onbekend merk, 2x 128MB
*geen foto*
vervang ik door: Kingston KVR400D2N3/1G of KTD-DM8400/1G, ik weet nog niet welke beter is (kan iemand helpen?

)
(informatie)
Koeling: Antec Tri-cool systeemkoeler blue leds
vervang ik niet
En nu nog foto's van mijn casemod
Het klepje:
De resetknop:
Drives met de twee lichtjes:
Plek waar schermpje zou komen:
ohja, de voeding ben ik vergeten

nou hier is een foto (k heb de voeding er helemaal uit moeten halen

)
Zo, that's it for now.

Heeft iemand nog reacties/ideeen/opmerkingen, ik hoor ze graag!