Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Persoonlijk vind ik transparante buizen met UV gekleurde vloeistof mooier, maar dat is puur smaak denk ik.
En aangaande de CCFL's, UV CCFL's geven geen puur UV licht af, wat betekenen dat je het bijna niet zou zien. Ze geven een paarsige gloed, die dus niet alleen de UV reactieve delen laat oplichten, maar ook nog je case wat paarsig laat oplichten (ligt er natuurlijk even aan hoe je het hebt geplaatst.
Kheb ff snel gegoogled, maar er zijn geloof ik geen gekleurde CCFL's met UV...dus om een UV vloeistof op te laten lichten heb je echt een UV CCFL nodig. Wat een andere optie is, is het tactisch plaatsen van UV leds. Deze lichten de case minder op, maar geven wel het gewenste effect waar je het wilt hebben (bij juiste plaatsing natuurlijk). Dit vereist over het algemeen wel wat soldeer werk, maar welke modder vind dat nou niet leuk :P |
Kwa schoonheid heb ik het ook voor doorzichtige slangen met UV-dye. Maar dat is smaak. De reden dat ik doorzichtige slangen genomen heb is omdat ze veel goedkoper zijn dan hun UV broertjes, die soms tot 4 euro per meter kosten. En een flesje UV-Dye kost maar 7 euro...
OFF TOPIC: Ik heb nog een goede radiator liggen btw, ongebruikt. PM me als je intresse hebt!