Ik ga het anders zeggen. Coen heeft de afweging gemaakt welke forumsoftware gebruikt gaat worden. De redenen om voor vBulletin te kiezen waren dat vBulletin ondersteund wordt door een commercieel bedrijf, en dat die ondersteuning dus ook veel zekerder is dan een vrijwillig gemaakt forum. Verder is vBulletin veel veiliger dan PHPBB wat feitelijk zo lek als een mandje is.
Qua gebruiksgemak vind ik PHPBB wel heel hoog staan al mist er bepaalde functionaliteit. Berichten splitsen kan bijvoorbeeld wel, maar samenvoegen van topics niet. En zo zijn er meer dingen te noemen.
Ik ben zelf een fan van
SMF omdat dat imho dichter bij PHPBB staat qua gebruiksgemak. Daar zitten weer andere functies in die vBulletin mist, maar SMF mist ook weer dingen die vBulletin wél heeft.
Ik ben niet de figuur om vBulletin af te vallen, maar ik had zelf waarschijnlijk ook een andere keuze gemaakt. Voor Coen was het feit dat vBulletin commercieel ondersteund wordt en SMF niet de reden om voor vBulletin te kiezen. Die keuze is te verdedigen, en daar heb ik me dus maar bij neer te leggen