Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez Ik vind ook dat dat in Vista bagger is geregeld... Je moet gewoon als admin alles kunnen doen, en niet eerst in admin inloggen en dan nog de helft niet kunnen doen.... Maarja, de mensen van mr. Gates denken daar anders over.... |
Waarom is dat bagger geregeld dan? Ik vind het juist een prachtsysteem. Op die manier voorkom je dat virussen en andere meuk zich verspreiden. Die kunnen zonder die admin-rechten namelijk niet bij je Windows-instellingen. In bedrijfsomgevingen werkt het al jaren zo, sinds Windows NT4. Heel praktisch is het niet, maar absoluut een enorme vooruitgang in de veiligheid. Wat dat betreft heb ik wel eens het idee dat MS het nooit goed kan doen, op het moment dat iemand standaard alles kan installeren dan is dat onveilig en gevaarlijk en in Unix doen ze dat allemaal veel beter. Maar als Microsoft naar deze kritiek luistert en een systeem inbouwt waardoor je voor administratieve taken eerst toestemming moet geven, dan is het ineens lastig en onzin..