Los bericht bekijken
Oud 26-01-2008, 20:21   #12 (permalink)
brinkdinges

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Vorige keer waren we gebleven bij de blokjes voor de aansluitingen. Ik heb er eentje opnieuw gemaakt, en deze een beetje netjes opgeschuurd:

De eerste twee opgeplakt. Het lijkt wel erg op een boos mannetje zo

Met behulp van plakband heb ik ervoor gezorgd dat de aansluitingen op dezelfde positie komen. Hier de laatste twee opgeplakt:

Ik heb er een tijdje over nagedacht hoe ik het plexi voor de aansluitingen moest doorboren. Een freesbitje op de dremel leek mij de beste optie, en dat werkte als een trein

Precies op tijd kreeg ik mijn G1/4" tap binnen. Deze had ik op school besteld. Nu hoef ik niet meer naar Koradhil als ik draad wil tappen

Ik kwam er al snel achter dat ik geen wringijzer heb waar zo'n grote tap in past, dus moest ik alsnog naar school Toen ik daar aangekomen was, waren de gaten snel getapt:

Deze foto is wel heel grappig, je ziet de gaten helemaal vervormd, waardoor het lijkt alsof ze niet evenwijdig getapt zijn.

Nadat de eerste zijde waterdicht was, heb ik de tweede zijde er ook maar opgelijmd Ik ben er ook achter gekomen dat het erg makkelijk is om alles eerst te lijmen met de dikke lijm van bouwplastics, en om eventuele lekken daarna te lijmen met de dunne lijm. De dunne laat namelijk bijna geen lelijke resten na

En om even het middelste buisje te demonstreren

Het volgende waar ik mee bezig ga zijn de stalen platen die op het plexi gemonteerd zullen gaan worden. Hiervoor heb ik 4 plaatjes van 1,5mm staal:

Hier heb ik er twee afgetekend, de andere twee worden net zo Deze ga ik knippen op school, thuis is het met de decoupeerzaag en schuurband niet te doen.

Deze plaatjes gaan het reservoir een heel ander uiterlijk geven, dus blijf kijken

Laatst gewijzigd door brinkdinges : 26-01-2008 om 21:11.
brinkdinges is offline   Met citaat antwoorden