misschien kennen sommige van jullie de populaire internetstrip CAD wel
Ctrl+Alt+Del]Ctrl+Alt+Del
degene DIE het volgen weten ook dat het weer bijna tijd is voor Winter-een-mas!
voor mij (als echte hardcore CAD fan, heb er al 2 t-shirts van, rest in loop van jaar maar eens bestellen) is dat natuurlijk wel iets om te vieren. En hoe kan je dat nu beter vieren als met lekker gamen. Maar er is nog iets anders wat gewoon super vet is aan WEM en dat is de scepter gemaakt van een oude Xbox controller
toevallig hebben wij hier nog een oude xbox controller waarvan de rechter bumper niet fijn meer reageerd (leuk joh, als je favo game halo is

7 ). Omdat we nooit zomaar iets van gamespul weggooien hadden we hem dus nog liggen.
Ik ben vergeten foto's tijdens het proces te maken maar ik kan het wel ff beschrijven.
een controller op een stokje is natuurlijk vet maarja, wel saai. waarom zou ik er geen lampjes in bouwen? Nah, dan moet ik ledjes hebben en die heb ik atm niet liggen hier.
*denk* *denk* *denk*
*ping*
een woord: KERSTMUTS.
Nu had ik me lampjes. Nu nag ergens in de controller doen. Knoppen uitboren en ze daar in doen? Nah, dan heb ik een ledje over en is de blauwe knop niet meer blauw. Toen kwam me pa met het geniale idee, doe ze rond het logo _/-\o_
Aangezien er rode lichtjes om het logo komen dan is het ook gelijk een knipoog naar de 360 met zijn Red Ring of Doom.
dus wij de controller openen. Eerst kijken hoe we de lampjes aanzetten, gat voor de drukknop erin boren was niet leuk en niet mooi. dus de oplossing was het contactpad (hoe je het wilt noemen) van de startknop uitboren, printje eronder en door op de startknop te drukken gaan de lampjes aan.
toen was het een kwestie van 5 gaatjes boren rondom het logo (de ledjes pasten er precies in, geen lijm nodig) en de batterij wegwerken.
Na de dualshock eruit gehaald te hebben was er plek zat voor de batterij, gelukkig is de controller zo groot :*)
toen we de controller dicht deden ging dit nogal moeilijk omdat al die draadjes door een relatief kleine opening moesten. wat doe je dan met eend efecte controller zonder dualshock en startknop? Juist ja, gewoon een flinke boor pakken en een gat in het midden van de printplaat maken |

.
toen eindelijk alles dicht gekregen (na verlengen van kortste draadjes en inkorten van langste) en toen was het moment van de waarheid!
start knop goed indrukken en.... JAAAAAA, ze doen het, super vet *O*
alle knopjes kun je nog gewoon indrukken (behalve back, had het rubbertje dat hem teruggeduwd weggeknipt omdat hij eerst de draadjes in de weg zat, die knop maar vastgekit)
morgenavond komt de staf zelf eronder als alles volgens plan gaat word dat een koperen pijp, oppoetsen en het glimt fantastisch :*)
als laatste nog een filmpje
YouTube - winter-een-mas scepter - part 1
slechte kwaliteit omdat het met me telefoon is gedaan