Discussie: Demoniac
Los bericht bekijken
Oud 21-01-2008, 22:12   #1 (permalink)
Demoniac
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard Demoniac

Tja uhm, waar zullen we beginnen? Ergens begin jaren '90 kwam er een 386-systeem hier in huis en dat vond het kleine Erikje donders interessant. Toen enkele jaren later mijn eerste PCtje gekocht, met een spuuglelijke kast die later zwart met zilver gespoten werd met wat restjes verf die nog in de kast stonden - casemodding avant la lettre! Ik had destijds zelfs al blauwe LED's in mijn kast

Ergens in het eerste jaar van het nieuwe millennium meldde ik me aan op Gathering of Tweakers, omdat ik dolgraag mijn Pentium 3 wat sneller dan 450 MHz wilde laten draaien. Het fenomeen casemodding begon toen steeds sneller te groeien, er kwam een apart subforum voor, maar het bleef een ondergeschoven kindje. Daardoor ontstond het idee om een Nederlandstalige website op te richten: CCMod.

In den beginne was CCMod een gezellige, enthousiaste club. Maar het enthousiasme zakte af, totdat ene Pureoptical zich bij de crew meldde en zeer ambitieus bleek om casemodding in Nederland op de kaart te zetten. Helaas ontstond er wat wrijving tussen diverse crewleden en na een online vergadering met de crew en een ontwerper genaamd Redox besloot Pureoptical er mee te stoppen.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik enkele weken later een MSN-berichtje van PO. Hij was met Redox begonnen aan een nieuwe website. Zo af en toe kreeg ik een naam, logo of conceptje voor de site te zien en dat was allemaal veelbelovend. Na een paar weken ben ik op verzoek van PO crewlid geworden bij Casejunkies, als nieuwsposter en moderator op OC & Cooling Junkies.
De community groeide als een gek en veel mensen wilden graag al die mooie mods eens in het echt bewonderen. In een schuur van een van de sponsors konden we een evenementje organiseren: Overdose. Hoewel het feitelijk niet meer dan een stoffige schuur met wat marktkramen was, hebben we hier toch grootse lol gehad en het was ook erg leuk om al die mensen die je alleen van het forum kende eens te ontmoeten. Toen er anderhalf jaar later sprake was van een nieuw evenement, de PCXperience, heb ik dan ook geen moment getwijfeld om mijn medewerking te verlenen. Grootser, professioneler en zo mogelijk nóg gezelliger dan Overdose was het in Apeldoorn. Vooral het gezamelijke bezoek aan de Chinees was legendarisch.
Daarna nog twee keer meegewerkt aan CJ Live op The Party, waarvoor eigenlijk hetzelfde geldt als de vorige evenementen: veel te weinig slapen en alleen maar lol maken met de andere crewleden. (en afgelopen keer ook met een hele groep NKCM-deelnemers) Ik hoop dan ook dat er dit jaar wederom een NKCM georganiseerd kan worden!

Overigens heb ik in de afgelopen 5 jaar nog niet één fatsoenlijke casemod afgeleverd, maar ben op dit moment bezig met Industrial Demolition waar helaas ook niet zo heel veel vordering in zit Maar die heeft me inmiddels veel te veel tijd en geld gekost om er nog mee te stoppen
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden