Aan de binnenzijde zitten 2 intakes, de 1e heb ik al gemaakt (die fan met de alu strip er boven) en de andere dus nog niet. Daarvoor wilde ik sowieso de fan buiten het direct zichtbare plaatsen, tegen de harde schijven aan, omdat die normaal niet zoveel koeling krijgen. De montage daarvan moet nog plaats gaan vinden, eerst maar eens met de grill aan de slag:

Dit is de kap waar achter de ventilator komt te zitten op een paar cm afstand (na het maken van deze grill zit ik zelfs aan 2 fans te denken)

Eerst uit zwart plexi de vorm uitgezaagd. Het idee van zwart plexiglas mety de rondebochten is gebaseerd op de kast zelf, daarin zit ook glanzend zwart plastic, en als ik klaar ben zelfs nog meer. Afgeronde vormen zie je natuurlijk ook overal terug.

Vervolgens een cooler master logo uitgeprint en uitgesneden, overigens komen de andere sponsors ook nog aan bod. Ik ben van plan om hun logo naast de pomp te maken, plek zat daar

Tijdje verder, en het eerste resultaat is al zichtbaar, nog geen strakke lijnen, en de 'O' enzo zijn nog niet open van binnen. Ik heb het uitgefreesd door de frees op een vaste hoogte in te stellen, daarna met de hand de plexi plaat er onderdoor schuiven. Aan de x-y assen had ik weinig, omdat alle lijnen zowat wel rond of schuin lopen.

Daarna een stukje ac ryan hexx mesh er achter maken, omdat alles in nederland al zo plat is

7 leek het mij wel aardig om de mesh in te deuken. Heel makkelijk te doen, de plaat is erg flexibel en met de hand al aardig te vormen. Daarna met het kunstof handvat van een zijkniptang zachtjes er op gehamert zodat de buiglijn wat strakker gebogen werd.

Na het buigen, de mesh zie je wel door het plexi heen, maar na montage wordt het plexi - alu kap - mesh, dus dan zie je het niet gelukkig.

Ook in de alu kap moeten de gaten er natuurlijk uit gehaald worden.

En het plexi heb ik voorzien van afgeronde hoeken, daarna weer even polijsten, en montage gaten er in gemaakt. Deze is netjes net iets minder diep geboort dan het plexi, zodat het wat minder opvalt.

Helaas schoot het boortje bij 1 gat te ver door, geen ramp, maar wel balen, de andere 5 gingen prima.

De kap was inmiddels uitgezaagd, maar moet ook nog netjes gelijk gevijld worden met het plexi, op deze foto was het meeste alu al verwijderd met de dremel. Vijlen en schuren om het helemaal aan te laten sluiten moest dus nog gebeuren. Helemaal goed is deze foto niet, de afplaktape maakt het niet echt duidelijk.

Randjes zijn trouwens prima zwart te maken met een marker. Verf heb ik ook geprobeert, maar dat is meer geknoei, is niet meteen droog, en heeft hetzelfde resultaat.

Tijdens het passen bleek de mesh lastig te monteren, door het maken van de bolle vormen was het mesh een beetje krom getrokken. Daarom dus een nieuw stuk genomen, en eerst vastgezet voordat ik de vorm er in ga maken, dat voorkomt dat ie krom trekt.
En toen was ie klaar en was het tijd voor wat eyecandy :P
Zo, nu kan ik verder klooien met de plaatsing van de ventilators :P
Overigens kreeg ik al wat vragen/reacties over de witte "aanslag" van het logo. dat komt door het frezen. Veel ervan kreeg ik al weg, maar niet alles. Daarvoor zou ik het moeten polijsten met een vlam, maar dat wilde nog niet echt lukken. Eerdaags eens proberen met een andere (kleinere) brander....