Discussie: [CIP] Amplifier
Los bericht bekijken
Oud 14-01-2008, 17:49   #30 (permalink)
Godric

Standaard

Update
Lang lang geleden gaf ik hier een update, en helaas zal het ook lang lang duren tot de volgende . Ik vertrek namelijk begin februari naar Engeland om daar stage te lopen. Ik blijf vijf maanden weg en in de tussentijd wordt er dus niet gemod . Hier moeten jullie het dus even doen .

Na een goede tip van Brinkdinges heb ik Hiper benaderd of ze niet nog een RMA voedinkje hadden liggen waar ik de connectors en kabels van kon gebruiken om mijn eigen voeding aan te passen. Hiper ging er positief op in en even later bracht UPS mij een pakketje .

Open tadaa!

Grote tegenvaller is echter dat de kabels niet meegestuurd zijn en Hiper me daarbij helaas niet verder kan helpen. Het geplande modulair maken van mijn voeding door het harvesten van deze gaat dus niet lukken. Ik ga wel kijken of ik de fans nuttig kan gebruiken en misschien komt de blauwe mesh behuizing nog wel van pas .

In een vorige update liet ik zien dat ik in het front de originele beugels had vervangen door een alu strip. Dit vond ik er niet erg netjes uit zien. De gaten waren lelijk en de strip te smal. Dus een nieuwe aangeschaft en plaatsen. Naar mijn idee ziet het er nu veel netter uit.

Ook ben ik druk bezig geweest met het maken van een draai-maakcontact. Aangezien ik graag via de com-poort wat functies op mijn front wil hebben waren deze nodig. Helaas zijn deze niet te vinden, dus is zelf maken de oplossing. Ik ben niet voor een houtje-touwtje oplossing gegaan. Met behulp van een draaischakelaar, een beugeltje en een maakcontact druktoets is het gelukt. Door te draaien wordt de druktoets ingedrukt. Appeltje-eitje .

Daarnaast heb ik ook de onderplaat nog wat extra geperforeerd. De gaten voor de voetjes zitten er alvast in en ik heb ook een flinke ventilatie strook gemaakt. Boel gaatjes boren dus :P.

De harddisk zal zo geplaatst worden, netjes onder fan van de voeding. Hopelijk kan deze een beetje lucht aanzuigen zonder een enorme herrie te maken.

Als afsluiter nog wat klein dremel en vijl werk. Om bij mijn insteekkaarten te kunnen moest er nog een stripje uit de achterkant gehaald worden, anders kwam ik niet bij schroefjes. Gelukkig let ik nu op allerlei kleine praktische zaken, als ik dit nog na het powdercoaten moet doen ben ik het haasje :P.

Zo dat was het dan voor een tijdje. Als ik terug ben pak ik de kast weer op, ik wil hem graag afhebben, die CM Mystique midden in de kamer begint te vervelen... Ook heb ik voor deze kast alweer leuke plannen, lekker bezig blijven dus :P.

Laatst gewijzigd door Godric : 16-01-2008 om 08:34.
Godric is offline   Met citaat antwoorden