Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_14 Ik heb eens wat dingen zitten opzoeken, maar ik heb nog enkele vraagjes.
Deze cpu zou ik dan nieuwe als deze uitkomt Intel® Core 2 Quad Q9450, deze heeft een bussnelheid van1333Mhz, maar DDR2 heeft gaat 'maar' tot 1066Mhz maakt het dan uit om te wachten tot deze nieuwe generatie?
Ik heb eens rond gekeken voor een 8800GT en deze zien er wel goed uit, die een bandbreedte is wel lager als die van de 8800GTX maakt dit veel uit? Hun geheugen is wel beschikbaar in 256mb, 512mb en 1024mb dus hier heb ik wel keuze. Maar wat houdt die bandbreedte juist is? |
De bussnelheid van een CPU en de snelheid van Geheugen hebben op een iets andere manier met elkaar te maken.
Bij intel is het zo, dat er een FSB is. Voor de CPU is deze quadpumped (x4 dus) en voor geheugen, in dit geval DDR
2, x2. De FSB van die CPU is 1333Mhz, dat gedeelt door 4 is 333Mhz FSB. dit dan weer x2 maakt 667Mhz geheugen. Dus 800Mhz is meer dan zat, dan heb je zelfs nog ruimte voor overclocken.
De bandbreedte van een 8800GT is iets lager, maar dit verschil is heel klein met de GTX.