Los bericht bekijken
Oud 11-01-2008, 21:22   #9 (permalink)
brinkdinges

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

En we gaan verder met de derde

Ik heb al even genoemd dat ik dit project leuk vind omdat ik snel tussen stijlen kan switchen. Nou deze zal flink gaan verschillen van de vorige

Het begon met het uitprinten van de verschillende onderdelen:

En geplakt op een stuk 6mm plexi:

Een aantal gaten geboord, grote gaten gezaagd en gevijld:

Tevens alvast een paar kleine plaatjes gezaagd. Deze zijn 3mm dik. Ze zijn echt doorzichtig, het blauwe komt van de beschermfolie Blauw staat niet echt bij dit reservoir

Daarna was het tijd voor twee stukken buis, om precies te zijn van 30mm en 80mm. Deze moeten precies even lang zijn:

Bij deze plaat heb ik iets misgezaagd, omdat het mechanisme om het zaagje vast te zetten van de decoupeerzaag niet meer werkt:

En proberen te repareren

Voordat ik het geheel in elkaar ga lijmen, heb ik alvast even montagegaten geboord. Niet een erg originele manier van monteren, aangezien ik dit al een keer eerder heb gebruikt. Ik heb nog een heleboel ideeën in mijn hoofd zitten, dus ik ga ook een keer vette brackets maken

Daarna het eerste onderdeel vastgelijmd, en tevens nog even het laatste. Eerst moet ik andere onderdelen afmaken:

Dit is nou dik plexi, 20mm dik

Onderdelen aftekenen. Dit worden de aansluitingen

Hier zijn de vier blokjes gezaagd. De decoupeerzaag heeft er overigens nog wel moeite mee, en het zaagje wordt regelmatig te heet

Nu de blokjes nog vierkant zijn, zijn ze makkelijk te boren. Ik heb dit in 1 keer geboord met een 12mm boor, op 950 rpm. Best eng moet ik zeggen, de krachten die daarbij vrijkomen

Toen was het tijd voor het lastigste klusje, deze blokjes passend maken. Eerst heb ik ze bewerkt met het ronde deel van mijn bandschuurmachine

Het is de bedoeling dat deze blokjes op de ronde zijde van de grote buis gelijmd gaan worden. Om ze precies de vorm van de buis aan te laten nemen, gebruik ik een truukje dat Blackcrown al eerder gebruikte

En na het schuren zien de blokjes er zo uit:

Helaas is 1 van de blokjes niet goed gelukt. Deze is te klein, en deze ga ik dus overnieuw maken. Hierna lijm ik deze blokjes op de buis en daarna wordt er draad getapt met de 1/4" gasdraadtap die in bestelling is. Wat er daarna mee gebeurd zien jullie vanzelf wel