Los bericht bekijken
Oud 11-01-2008, 20:55   #2 (permalink)
Blackcrown

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nooit meegedaan aan de organisatie van het NKCM (wel 2x aan het NKCM zelf), maar ben wel altijd op de achtergrond aanwezig geweest betreffende de organisatie van het NKCM als crewlid (2006) en via Thadeez (2007.) Niet dat ik veel heb gedaan aan de organisatie, maar ik heb wel meegeleefd van hoeveel werk het wel niet is om zoiets te organiseren.

Ik zeg je zo al dat het in 6 weken niet gaat lukken! Het grote probleem daarbij zit hem in het bijeen zoeken van de sponsors voor de prijzen. De prijzenpaketten zouden voor 2008 in feite niet onder mogen doen aan die van 2006 en 2007. Daar was voor zover ik weet zeker 9 weken uitgetrokken om de sponsors te benaderen en de prijzen te ontvangen. De prijzen kwamen vaak zelfs net op het laatste moment aan, of juist helemaal niet. Probleem zit hem in de langzame reactie van de sponsors. Om de een of andere reden hebben deze vaak een week of 4 nodig om te reageren, daarna nog een week of 3 om de boel te verzenden enz.

De basis organisatie zal verder wel in die 6 weken lukken, de locatie is al geregeld, een stijger met wat zwart doek (om het donker te maken) en wat tafels voor de mods moeten ook wel te doen zijn. Eventuele zij-events zoals live modden valt bij de juiste personen ook nog wel te regelen.

Maargoed, stel dat jullie toch besluiten om het te gaan organiseren in zo'n korte tijd, enkele verbeterpunten tegenover vorig jaar:
-Maak een opdeling tussen casemods en caseconstructies
-Laat niet alle deelnemers door naar de finale, maar doe een voorselectie met 5 finale mods en 5 finale constructies. Deze voorselectie zou via een stem systeem op de website kunnen. Echter niet op het forum want da's gewoon extreem amateuristisch.
-Regel prijzen voor alle deelnemers. In 2005 en 2006 kregen alle deelnemers een mooi prijzen pakket mee naar huis. In 2007 nam men de beslissing om alleen de beste 5 van de 20 opgetrommelde deelnemers met prijzen mee naar huis te laten gaan. Hierdoor waren er 15 man die met niets naar huis gaan en dat leverde vorig jaar heel veel negatieve reacties op.
-Het NKCM staat momenteel niet echt in een goed daglicht, mede dankzij bovenstaande reden en de concurentie van het TBCL welke in 2008 weer op de Gameplay gehouden gaat worden. Met 26k bezoekers op Gameplay doet het NKCM daar hard onder op The Party. Daarbij heeft het TBCL als regel ingesteld dat alleen mods die nog niet eerder aan grote casemodwedstrijden hebben meegedaan mogen deelnemen. Aangezien het TBCL nu in een veel beter daglicht staat dan het NKCM zal het wellicht nog moeilijk worden om de juiste hoeveelheid deelnemers te vinden. Wellicht dat het een verbetering zou zijn om door te schuiven naar een groter evenement. Want momenteel kan het NKCM niet op tegen het TBCL.

Voor meer verbeteringen was er dacht ik ook een topic van vorig jaar waar feedback over het NKCM'07 in stond over alles dat beter kon. Staat een hele hoop in!
Blackcrown is offline