Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Je wordt niet gek, er is een standaard forum formaat over het CJ formaat heen gegooid. Verder zie ik ook "We verwelkomen ons nieuwste forumlid, testuser" Onder aan de pagina zijn, dus ze zullen wel aan het testen zijn met een nieuwe layout ofzo. Het lijkt heel erg op een standaard forum formaat dus misschien makkelijker te onderhouden?
Verder zijn er ook posts verdwenen...een topic wat ik had gemaakt met 2 posts is de 2e nu opeens uit verdwenen...
Alle [IMG] Tags lijken ook niet meer te werken in de project logs...
All in all hadden ze misschien wel ff een nieuwsberichtje mogen plaatsen hierover, en als zelfs de mods het al niet weten  |
Het hoe en waarom is een heel verhaal eigenlijk. De nieuwe -nog immer in nevelen gehulde- eigenaar van CJ heeft vastgesteld dat de oude forumsoftware niet meer van deze tijd was. PHPBB was zo lek als een mandje en wij draaiden ook nog eens op een verouderde versie.
Degene die ik regelmatig spreek vanuit de nieuwe eigenaar heeft er intussen al heel wat uren in gestoken om het forum te verhuizen naar een compleet nieuwe omgeving. In plaats van PHPBB gebruiken we nu vBulletin, een betaald pakket maar wel stukken beter.
De layout is nog wat wennen, maar dat is ook maar tijdelijk. Wanneer de nieuwe eigenaar in de planning voldoende tijd heeft zal er ook aan de frontpage het nodige veranderen en moet het één uitgewerkt geheel worden.
De migratie van het forum is écht een spoedklus geweest en daar zullen ook nog wat dingetjes aan fijngeschaafd moeten worden. Daar gaat ook zeker aan gewerkt worden.