Discussie: [CiP]Cosmod
Los bericht bekijken
Oud 30-12-2007, 21:29   #9 (permalink)
_ferry_

Standaard

Hatsieflats, weer een update:

Op het coolermaster forum vroeg iemand of ik niet van te voren het draad in het reservoir had moeten maken, omdat dat makkelijker is.
Maar ik had dit ervoor verzonnen. Het punt met draad in het reservoir is namelijk dat het minder sterk is aangezien het plaatje plexi maar iets breder (15mm) is dan het schroefdraad (11mm). Nu boor ik gewoon een gat in het reservoir waar de intake moet komen, en lijm ik deze er vervolgens zo bovenop. Plaatje is 2,5x3cm wat dus al een stuk sterker is, en na het zagen+tappen ook even een soort diamant vormpje ervan gemaakt met de schuine hoeken.

Vervolgens ook her reservoir dichtgelijmd. Ik wilde eerst nog een flowindicator er in maken, maar daar heb ik vanaf gezien, dan zou ik eerst een prototype moeten maken (je kan hem niet even openen om te veranderen) En daar had ik geen zin in. En als ik geen zin heb.... effin :P De flow is alsnog zichtbaar dankzij de pomp, daar straks meer over.

Wat wel een nare bijkomstigheid is zijn deze piepkleine barstjes. De lijm verdampt, slaat neer tegen het oppervlak omdat er geen gaten (gelukkig :P ) in het reservoir zitten, en lost dan dus het plexi op waardoor deze kleine barstjes komen. Ik was juist blij dat ik daar bij de lijmverbindingen tussen de plexi onderdelen onderling weinig last van had, krijg ik het hier alsnog

Lichtpuntje is dan weer dat het reservoir frosted wordt, omdat het licht dan beter en egaler zichtbaar is. En dan zie je van die barstjes ook niets meer. Sowieso zijn die amper zichtbaar, het is de macro functie+felle lamp die het op deze foto zichtbaar maken. Van heel dichtbij is het net een ruit van een bushokje die is ingeslagen :P

De pomp, die komt op deze plek te zitten, klaar om uit te zagen,waarna je later door het zijpaneel tegen de aluminium cover aankijkt waar dan weer deze pomp in zit, in feite dus meteen een flow indicator.

Zo, gat zit er in Ik haat ronde gaten maken :P kost een hoop tijd om zo'n perfect circeltje te maken (7-gatenzaag is voor mietjes :P ) Inclusief een sleuf achteraan in de kap waar de in+outtake doorheen gaan. Als de kap eens losmoet om bijv. een kabel van de voeding aan te sluiten kan ik gewoon de pomp losschroeven van de kap, ik hoef niet al het water er uit te halen. Puntje van praktisch gebruik dus.
_ferry_ is offline   Met citaat antwoorden