Hallo,
ik ben nieuw hier dus weet niet of het in het goede forum is, anders een lieve vraag aan een van de mods om hem te verplaatsen?
ik heb dus een paar vraagjes, ik heb genoeg van deze saaie Dell-case en ga er zelf een bouwen. volledig plexiglas lijkt me prachtig, en ik heb nog flink wat plexiglas in huis wat daarvoor geschikt is, dus dat lijkt me erg leuk om te doen. Ik heb al wat schetsen gemaakt die ik binnenkort zal uploaden, moet ik eerst weer ff de scanner aansluiten :P
anywayz, nu heb ik van jullie casemod-experts hulp nodig. ik heb deze dell case al een window in gemaakt en ik heb hem groen geverfd, vind hem nu te lelijk dus ik gooi hem weg maar ik heb dus niet echt veel ervaring met casemodden.
Ik zag een tutorial over letters e.d. in een spiegel maken, die tutorial ga ik volgen en dan neem ik als bodemplaat een spiegel. voor de rest alle kanten plexiglas met aan de voorkant en achterkant de nodige gaten erin gezaagd voor mobo-aansluitingen, dvd speler, etc.
de eerste vraag dan maar:
ik dacht aan een soort metalen frame om daarop de plexiglas te bevestigen. waarmee kan ik het beste het plexiglas bevestigen? gewone schroeven, popnagels, 'thumbscrews' of iets dergelijks (geen idee wat dat zijn / hoe die werken), wat is het verstandigste? uiteraard moet sowieso 1 kant makkelijk uitneembaar zijn zodat ik binnenin aan de slag kan wanneer ik wil.
vraag 2:
waar moet ik op letten met het slopen van mn case nu en het inbouwen van mijn nieuwe case? met welke onderdelen moet ik supervoorzichtig zijn? Waar moet ik de onderdelen absoluut niet neerzetten? etc.
vraag 3:
de ventilatie die er nu in zit vind ik niet mooi, daarom wil ik nieuwe ventilatie kopen. wat raden jullie mij aan? er zit passieve koeling op zowel mijn videokaart als processor, en mijn voeding zit uiteraard al een koeler in.
en hoe moet ik de stroming van mijn ventilatie laten lopen, ik dacht zelf aan ventilatie onder en de gaten boven aangezien warme lucht opstijgt + extra ventilator op de CPU.
vraag 4:
ik zie in vrijwel elke case de voeding bovenaan zitten, is daar een speciale reden voor of kun je hem ook gerust beneden plaatsen?
vraag 5:
heeft u nog enige tips voor een beginnende mod, laat ze alstublieft weten.
ik ben er vrijwel zeker van dat ik iets van mijn hardware verneuk maar de pc is niet zo heel nieuw dus dat maakt me niet bijster veel uit, dan koop ik er wat nieuws voor
als ik antwoord heb op deze vragen ga ik eraan beginnen en zal ik zeker mijn progress door middel van foto's e.d. posten!