Discussie: [CIP] StackArt
Los bericht bekijken
Oud 15-11-2007, 21:53   #5 (permalink)
Wolff

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Thanks, ben zelf ook wel benieuwd.

Tijd voor update 2.

Het eerste wat ik gedaan heb na het eerste werk is..hetzelfde. Mede na input van TiMiN8R leek het me mooier om de aluminium profieltjes waarmee het moederbord en de voeding de kast in komen, helemaal door te laten lopen tot onder in de kast. Omdat ik het toch overnieuw ging doen heb ik ze gelijk als gesloten profiel uitgevoerd.

Het was dubbel werk maar ik ben blij dat ik het gedaan heb omdat het veel meer lijn in de kast brengt.

Omdat de bovenkant van de kast waar de voeding en de dvd speler komen dicht wordt moest ik een manier bedenken om de voeding vanaf de achterkant in de kast te monteren. Door een plaatje aan de binnenkant te monteren en een plaatje op de voeding te monteren kunnen deze twee plaatjes op elkaar gemonteerd worden en zit de voeding gemonteerd. Juist ja. Misschien dat het met een paar foto's beter lukt uit te leggen.

Dit is het plaatje aan de binnenkant van de kast, hier komt een uitsparing in waar de voeding doorheen kan vanaf de achterkant.

Voordat ik verder ging moest eerst de plek voor het vierde boutje bepaalt worden. Omdat hiermee ook een steunbalkje voor plaatwerk mee vast komt te zitten moest ik deze eerst maken. De rand bovenaan de mobotray gaat straks dienen als achterste steun voor plaatwerk. Het balkje wordt de voorste steun en voor de exacte plaatsing ben ik uitgegaan van de hoogte van de mobotray.

Het balkje is een alu hoekprofiel met een paar omgebogen uiteinden. Zoals je kan zien bedekt het voedingsplaatje ook de ruimte tussen de pci sloten en de onderkant van het balkje.

Toen kon ik verder met het plaatsen van de voeding.

Hierdoor past een voeding door heen geschoven.

Op de voeding zelf komt ook een plaatje. De gaatjes zitten er al in.

Een sprongetje verder. De buitenste rand komt aan de binnenkant van de kast. De binnenste komt aan de buitenste en de voeding.

Proef passen buiten de kast.

Proef passen in de kast.

En zo zit het hele plaatjes verhaal gemonteerd en wel in de kast. Twaalf plaatjes zeggen meer dan twee regels tekst.

De afwerking ga ik later mee bezig dus zoals het nu is blijft het gelukkig niet. De volgende keer zal ik wat met plexi en alu bezig gaan voor het plaatwerk om de voeding en dvd achter te verstoppen.

Wolff is offline   Met citaat antwoorden