8-11-2007, 15:56
|
#27 (permalink)
|
|
Hey iedereen.
Vanmiddag ontving ik een pretpakket met een zootje fans en wat extra spullen. Dit doordat er wat vertraging in de verkoop zat en de verkoper niet precies meer had wat ik wilde. 
Er zaten in de doos twee AC Ryan CCFL fans uit een oudere serie die inmiddels EOL is. Tot mijn teleurstelling zorgden deze voor wel wat lichtopbrengst, maar lang niet wat het hoort te zijn. De nieuwe fan is de rechter. 
Ik had nog een lading CCFL voedingen liggen van andere casemod activiteiten, dus werd het tijd om te testen of de voedingen die bijgeleverd waren niet gewoon slecht werkten. 
Mooie test voeding. 
Oude CCFL voeding: 
Nieuwe connector, waarvoor ik een witte CCFL uit Sixties Evolved heb moeten castreren, zodat ik de CCFL op een andere voeding kon aansluiten. 
Dat helpt dus niet.... 
Dan maar kijken of de CCFL wel goed is gesoldeerd, en gelijk maar even opnieuw solderen.   
Klaar is kees. Of eigenlijk Mauro. Tot mijn gigantische verbazing hielp het!  
Mooie foto. 
Helaas raakte mijn geluk vanaf daar helemaal op. Ten eerste wilde ik ook de tweede CCFL opnieuw solderen, maar dat had dit tot gevolg: 
Ik wist dat die dingen breekbaar waren, maar dit had ik echt niet verwacht. Ze zeiden spontaan krak. (Spreekwoordelijk.)
Nog erger was het dat de eerste CCFL nu ineens ook niet meer wilde meewerken, die was waarschijnlijk depressief geworden omdat zijn broertje gestorven was. Ik heb nu dus nog maar één CCFL fan over, een van Sharkoon die ik hier als supporter had gewonnen. Ernaast is de niet werkende AC Ryan (niet) te zien. 
Ik heb nu dus geen "CCFL fan CCFL's" over, en zal dus de losse UV groene fans moeten gebruiken in combo met UV LED's. Het probleem is alleen dat ik geen UV LED's heb en er hier in de buurt geen elektronica zaak is die 5mm LED's verkoopt. Een oproep dus aan een ieder die dit leest: voor een kleine vergoeding en een eervolle vermelding in dit topic wil ik graag ongeveer 10 UV LED's van je overnemen! Stuur me alsjeblieft een PM. 
Ik ga morgen beginnen met zagen van de case zelf, dus blijf niet te lang weg!  Greetz, GC 'Maupert' Vos  |
| |