update
frontpaneel is uitgereest.
ziet er niet uit dus de hele vakantie zitten brainstormen om het anders te doen.
uit het eene idee kwam het andere en uiteindelijk kwam dit. de tekeningen moet ik nog maken met autocad en natuurlijk de front ook. maar ik ben vreeselijk druk deze week dus komt er waarscheinlijk niets van deze week
de gevreesde voorkant:
het valt zo op deze foto wel mee. maar de gaten zitten niet helemaal recht. en de gaten voor de twee fans discette en DVD zijn in de hoeken te groot.
een dagje ikea levert dit op.
4 handvatten. nu zul je denke wat kun je daar mee. met zijn tweeën de case optillen?
neen, de twee langen gebruik ik als bescherming voor de knoppen. en de twee halfronde worden als airouttake aan de bovenkant gebruikt (zonder fan).
voor het 1e ontwerp van het forntpaneel 1mm platen geslepen rvs.
alleen jammergenog heb ik die nu waarscheinlijk niet meer nodig.
het ontwerp voor het paneel.
(even snel :P )
uitleg:
voor in het paneel komen twee zwarte 92mm fan's. die kunnen bijde appart geregeldworden met een fanbus. verder komen er misschien leds acher dat er toch wat rood licht achter de fans te zien is.
de verhooging van het paneel is voor de ikea-handvatten. (was eerst niet de bedoeling)
ik wist de maten niet pricies dus ik even reken en ik had bedacht dat het net zou gaan. niet dus. maar met die verhooging erbij kan ik op het schuine stuk mooi airouttakes maken met geperforeerd staal en rode leds.
in de case komt een 80mm rode led fan. deze is ook te regelen met de fanbus.
het moederbordt en de videokaart zijn/worden rood. (als het bestellen lukt)
mischien ga ik de HDD in rubbers ophangen maar dan moet ik eerst alle hardware binnen hebben.
PS de kleur is niet goed. het wordt RAL 6014 (legergroen) en frontpaneel wordt RVS geslepen of zoals op link onderaan(ik weet niet hoe het heet)
http://www.homint.nl/image.php?id=19885&tlng=nl