Discussie: [CIP] StackArt
Los bericht bekijken
Oud 22-10-2007, 19:30   #2 (permalink)
Wolff

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Dan is het nu tijd voor de eerste update want ik was al begonnen natuurlijk.

De eerste stap was zo veel mogelijk onderdelen van de kast af te halen.

Ook is de moederbord tray omgedraaid van de rechter naar de linkerkant van de kast. Dit is omdat de kast links van mij komt te staan en ik graag door het window dat in het zijpaneel komt naar binnen wil kijken.
Opzich had het reverse ATXen weinig om handen omdat de kast geschikt is voor BTX. Maar omdat ik een ATX moederbord heb was het even puzzelen en moest het bakje waar de voeding in geplaatst wordt verdwijnen.

Omdat de kast op het bureau komt te staan liep ik tegen een probleem aan. De Stacker is maar liefst 58 centimeter diep. Wanneer alle kabels ingeplugt zullen zijn zelfs 4 centimeter meer. Mijn bureau is maar 60 centimeter diep en dan zou de kast dus over de rand uitsteken. Dat vroeg om een oplossing.

Ik heb er voor gekozen om het moederbord en de voeding een stukje terug de kast in te brengen.

Om de mobotray wel vast te kunnen maken heb ik aluminium profieltjes gebruikt. Hierdoor was de mobotray wel vier centimeter te lang en dus is hier een stukje van af gegaan.

De mobotray moet wel onder een rechte hoek zitten met de achterkant waardoor deze niet rechtstreeks vastgeschroefd worden aan de drivebay dus heb ik van een hol alumium buisje een afstandhouder gemaakt die om het boutje gaat. Om het boutje vast te kunnen schroeven heb ik zelf schroefdraad getapt.

Als laatste een paar foto's met de globale indeling in de kast.

Voor in de kast komt de radiator samen met drie ventilatoren die door het rad heen naar buiten blazen. Onder in de kast komt plek voor waarschijnlijk vier harde schijven die in een nog te fabriceren rekje komen. Hiernaast komt de pomp, maar niet op dat plankje . Boven in de kast komt de voeding.

Dat was het voor nu. Wanneer de tweede update komt weet ik nog niet, niks moet af en ik werk er aan wanneer ik zin heb.

Ps. plaatjes zijn klikbaar voor de orginele grote en zonder vervorming.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden