Discussie: nieuw systeempje
Los bericht bekijken
Oud 12-10-2007, 23:34   #5 (permalink)
Posse

Standaard

4Gb geheugen is verspilling op het moment, lees dit maar ff:
http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=16065

Dus gewoon 2Gb gebruiken. Ben je van plan te overklokken? Zo ja, ga dan voor een setje corsair twin2x of mushkin xp... is iets duurder, maar heeft veel 'rek'. Niet overklokken? Dan kun je voor de meer budget geheugens gaan. Bijv. GeiL Ultra 2GB ddr2 800mzh, bij alternate.nl voor 59 euro. Of de OCZ platinum XTC rev.2, voor 80 euro te krijgen bij de meeste webshops.

Het geld wat je daar bespaart zou ik investeren in een 8800GTS of een 8800GT (komt binnenkort uit, en belooft een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben). De 8600 serie is een lachtertje als je kijkt naar de benchmarks. De 7600GT houdt hem goed bij, en alle andere 7 serie kaarten streven hem voorbij. Ga voor een 8800.

Mobo: De P5K serie hoor ik goede verhalen over. De P5K standaards is iets goedkoper dan jou keuze. En als je toch geen SLI gaat draaien, waarom dan een SLI mobo? Alleen maar geldverspilling imho. De GigaByte GA-P35C-DS3R moet ook een topboard van ongeveer 100euro zijn. Google biedt vast wat reviews. De P35 chipset wordt momenteel gezien als één van de beste, dus zoek een moederbord dat aan je eisen voldoet wat daar op is gebaseerd.

Processor: Goede keuze lijkt mij. Niets aan doen.

HDD: 500Gb Sata-II is nu ook niet meer zo duur. Voor 30 euro extra heb je een Samsung. Maar ik weet niet of het nodig bent. Is persoonlijk natuurlijk. Hier draait 1Tb aan schijven, en die gaan ook snel vol raken ben ik bang, maar ja, niet iedereen download veel.

Voor recente prijzen: www.tweakers.nl/pricewatch, maar dat wist je vast al.