Ik ben de laatste week weer lekker bezig geweest, het binnenkomen van de rest van de waterkoel spullen zorgden ervoor dat ik verder kon!
Mijn 120 mm rad, een Black Ice Stealth 120 Lite, de vervanger van de Black Ice Pro, moest natuurlijk een mooi plaatsje krijgen. Nu wilde ik hem niet aan de kap vasthebben, dan kan je het ding niet goed open krijgen. Dus ben ik met m4 draadeind aan de slag gegaan, je ziet dit wel vaker wanneer mensen hun rad extern plaatsen. Ik heb m4 borgmoeren gebruikt om te zorgen dat de boel stevig vast zit.
En zo staat hij mooi. Inmiddels heb ik ook de boutjes in de fan verzonken. De fan is een Yate Loon, daar heb ik er hier nog één van liggen en naast de prestaties zijn ze erg makkelijk uit elkaar te halen. En dat is precies wat ik ga doen. De fan zal ik mooi in het blauwe thema gaan spuiten. Uiteraard heeft het rad wat meer lucht nodig dus heb ik wat gaten geboord. Helaas niet allen even mooi maar ik ga er niet de plaat voor overdoen.
Ook ben ik bezig gegaan met het front, om ruimte te winnen heb ik de originele beugels vervangen door een latje alu en drie popnagels.
Ik heb uiteindelijk besloten om (op dit moment) geen reservoir te gaan gebruiken. De ruimte achterop is beperkt en ik was niet zeker of het de vorm van de kast goed zou doen. Dus ik ben gegaan voor een Delrin fillport van Danger Den.
Deze wilde ik eerst achterop plaatsen, maar dat zou betekenen dat het T-stuk boven het moederbord zou komen, dat leek me niet mooi. Gelukkig kon ik een plekje vinden in het beugeltje linksvoor. De kap kan er nog prima overeen.
Rondje zagen dus!
Poortje plaatsen
En beugeltje weer op z'n plek nagelen
Dan nog even m'n slangen showen, mooi blauw dus ook als ik de lichten uit doe ziet het er aardig uit.
Lights on!
En dit voegen we aan het water toe, ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien
Als laatste heb ik ook nog het nieuws dat het merendeel van het spuitwerk van de baan is, ik heb namelijk op een halve kilometer van mijn huis een poedercoater gevonden. Goedkoper, betere kwaliteit en veeeeel minder werk!

Wanneer ik klaar ben met het ijzerwerk gaat het die kant op om matzwart terug te komen. Met een spuitbus ga ik dan wat accenten zetten.
De komende tijd zal ik nog wat extra ventilatiegaten boren en het een en ander nog bijvijlen. Ook wil ik binnenkort het plexi gaan bestellen, helaas wacht ik al een tijdje op monsters van Bouwplastics, binnenkort maar weer eens bellen. Maar er zit in ieder geval weer schot in de zaak!