Bij mijn toenmalige Infinity koeler had ik het idee dat deze nog wel iets strakker vast kon dan met de standaard bevestiging voor socket 939. Na even nagedacht te hebben, geinspireerd te zijn door socket 775 boutjes mod en gekeken te hebben in de bouwmarkt was het plan om met een aluminium U profiel en een paar boutjes een beugel te maken.
Omdat de orginele bouten van de socket te kort waren heb ik M4 bouten gebruikt. Helaas past M4 niet in de moertjes van de orginele backplate maar met behulp van een mesje en een beetje warmte is het gelukt om de moertjes strak in een extra backplate te plaatsen.
Om de koeler zelf vast te zetten heb ik een stukje U profiel gebruikt waarin twee gaatjes geboord zijn voor de boutjes. Om het profiel te laten passen tussen de koelvinnen moest het profiel ietsje uitgebogen worden aan de uiteinden, dus als het op de foto's lijkt dat deze een beetje uit elkaar staan dan klopt dat.
Gemonteerd op het moederbord zag het er als volgt uit:

De bracket bovenop het moederbord zit er nog op om te zorgen dat de koeler goed recht geplaatst wordt. De nieuwe beugel deed zijn werk prima en zorgde er voor dat de Infinity stevig vast zat.
Op deze foto is ook te zien dat de ventilatoren op de koeler anders vastzitten. Omdat ik twee ventilatoren gebruikte had ik niet genoeg aan één orgineel en 'handig' klemmetje en zitten ze hier vast met twee m4 draadeinden en vier vleugelmoeren wat een hele verbetering boven tie-wraps is.
Helaas was de orginele backplate niet bestand tegen de druk die de twee bouten uit konden oefenen en begon deze door te buigen samen met het moederbord als de bouten goed aangedraaid werden. Toen is het plan ontstaan om zelf een nieuwe, stevige backplate te maken.
In de zoektocht naar geschikt materiaal kwamen we in de kelder van TiMiN8R een desktop kast tegen die ik wel mocht gebruiken. Bedankt TiMiN8R. De kast is van staal denk ik en was erg stevig en zwaar.
Na het meten van de beschikbare ruimte onder op het moederbord heb ik uit de bodem van de kast twee plaatjes gehaald die uiteindelijk ietsje groter waren dan de orginele backplate.

In één van de plaatjes zit een gat zodat kleine uitstekende onderdelen onder de socket op het moederbord niet geplet zullen worden. Beide platen zijn samengelijmd met een metaallijm van Bizon en in de zeshoekige gaten in het andere plaatje zijn m4 moertjes gelijmd. Aan de bovenkant heb ik anti slip schuim geplakt om het moederbord niet te beschadigen. Alles klaar en samengevoegd met de Infinity ziet het er als volgt uit:
De nieuwe backplate was duidelijk een stuk steviger dan het orgineel wat ik met de hand kan buigen, dat lukte niet met de nieuwe. Helaas maakte die nieuwe bevestiging niks uit voor de temperaturen. Uiteindelijk zijn de nieuwe backplate en beugel in de la beland tot ik een nieuwe koeler kocht.
De nieuwe koeler is een Thermalright Ultra-120 Extreme met bevestigings beugels voor socket 775 en AM2 en dus niet voor socket 939. Nu kwamen de eigen gemaakte backplate en beugel weer van pas. Omdat de nieuwe koeler anders gevormd was moest ik het wel een beetje aanpassen.

Het U profiel is nu omgedraaid met een boutje in het midden die in het putje in de Ultra-120 valt net als bij de orginele beugels. Ook heb heb ik twee veertjes die er bij zaten gebruikt zodat de kracht beter verdeeld is wanneer de boutjes aangedraaid worden.
Omdat de backplate en de bracket aan de bovenkant van het moederbord niet vastzitten als de koeler is gemonteerd worden deze op hun plaats te houden met een paar stukjes dubbelzijdig tape.
Gemonteerd en wel ziet het er als volgt uit:

Het resultaat is dat de koeler stevig vast zit en niet kan wiebelen of iets dergelijks. Het temoperatuur verschil tussen de Infinity en de Thermalright is vijf graden op de core's en cpu.