Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Godric Hiervoor heb ik maakcontact draaiknoppen nodig, helaas wist mijn vaste elektronica shop daar niets van, ook op Conrad kan ik niets vinden. Een andere shop kon mij ook niet helpen. Waarschijnlijk zal ik dus zelf iets moeten fabriceren.
Met de kast gaat het verder goed, nog even verder en dan kan ik er weer een update van maken :*) |
Ik heb ooit van een potmeter een schakelaar gemaakt!!! Je moet dat ding proberen VOORZICHTIG uit elkaar te halen. (zodat ie weer in mekaar kan)
Dan zie je een pootje wat ronddraait met die as. Dat pootje schuift op een koolbaan heen en weer. Dat koolbaantje zorgt ervoor dat je een bepaalde weerstand kunt kiezen.
Nu komt de truuk, je wilt geen weerstand kiezen maar een stand.
Je moet dat koolbaantje met een schroevendraaiertje of mesje wegkrabben. Als het goed is zie je de aansluitpennetjes aan de zijkanten. Dat ronddraaiend pootje moet die aansluitpennetjes kunnen raken. Als je nu draait kan dat pootje alleen maar direct contact maken met die pennetjes. Zet nu je potmeter in mekaar en meet ff voor de zekerheid of alles werkt...
Et Voila, uw draaischakelaar werkt