Los bericht bekijken
Oud 3-09-2007, 06:59   #28 (permalink)
Snuk

Standaard

Naja als we het toch over auto's hebben. Hier een dag lang autopech! Miss wel grappig om te vertellen

Ik zat lekker in spanje, chill weer (check ava) en we zijn arm maar reden toch in een mercedes Vaneo TDI wagentje met 40.000km op de teller. Prima familie bak met misschien een iets te klein motoretje voor de bergen. Maar we redden ons er wel mee. Laatste dag, 31ste augustus. Vanuit Torrox (Nerja, Costa del Sol) terug naar Malaga waar we naar het vliegveld moesten.

Ik had het warm omdat ik met de terugweg naar het vliegveld in de zon zat en me vader het niet waard vond de airco aan te zetten Uiteindelijk heb ik na veel gezeik me bek maar gehouden want het zou toch wel niet veranderen. 5 Minuten later valt ineens de motor stil. Blijkt de dynamo voor de accu kapot te zijn waardoor hij niet meer oplaadde en dus uiteindelijk zonder stroom zaten

Gelukkig nog maar een paar honderd meter verwijderd van een afslag waar toevallig een benzinestation met garage was. Naja we waren verzekerd, nieuwe dynamo erin gestopt en daar gingen we weer. Dat was na ongeveer 20 minuten van de totale 60 minuten die we er over moesten doen.

Kwartier later hoorden we niet eens een harde knal, maar kwabkwabkwab, rechterachterband was rete lek. Naja nu km's verwijdert van een benzine station om te staan. Met een gangetje van 20km/h dan maar naar de eerst volgende afslag. Benzine station gepakt, kijken. Wtf, waar is het rubber gebleven?
Die bleek er dus volledig afgebrand te zijn en nu ergens op de autobaan te liggen fikken, naja fijn. Velg ook VOLLEDIG naar de ballen.

Band verwisselen!

Gelukkig een nieuwe band MET velg
Ik en me pa maar druk zijn met die band er opnieuw opzetten. Gaat me moeder beetje filmpje zitten maken. Dom gezeik '-.-
Uiteindelijk na 20min band er weer op, gaan naar malaga, en vliegen weer naar dusseldorf.

Komen we aan, naar parkeergarage waar onze opel Zafira staat. Alles inpakken, vrooooooeeemZOMP, shit, dat klonk niet goed
Daar bleek de accu ook leeg te zijn
Dus moest ik ALLEEN gaan liggen drukken terwijl mijn papa en mama en de andere kinderen allemaal moesten kijken hoe de sleutel moest worden omgedraaid! Dus ik moest een volledig rondje rennen met de auto voor me (en de parkeergarage is groot!) en toen kregen we hem eindelijk aan. Papa gibt gass, dik in de toeren gassen, blijkt benzine bijna op te zijn :s

Naja uiteindelijk nog wel tot het benzinestation gehaald maar er stond nog maar benzine op voor 6km volgens de autocomputer.

DAMN wat hadden we toch een autopech! Ik koop later gewoon een gloed nieuwe BMW 3 zodat ik me nergens zorgen om hoef te maken!
Snuk is offline   Met citaat antwoorden