Los bericht bekijken
Oud 20-08-2007, 17:31   #2 (permalink)
Ediejo
Banned

Standaard

Ik merk dat er op diverse forums wat raar naar de jurering van de tBCL wordt gekeken.

Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. We hebben een zevental jurypunten. Voor iedere jurypunt krijgt iedere deelnemer op voorhand 10 punten. Ieder jurylid bekijkt individueel hoeveel punten per jurypunt er eventueel in mindering wordt gebracht.

(Het aantal jurypunten van zeven kan nog uitgebreid worden.)

Ook hebben we zitten dubben over de verdeling van de prijzen. Wat laat je het zwaarste tellen. Vakjury of publiek?

Vorig jaar trok dat evenement ruim 30.000 bezoekers. Als daar 10 % van stemt dan heb je 3000 stemmen te tellen. Na overleg met een ander jurylid en sponsors zijn we van mening dat de eerste prijs in de categorie Publieksprijs dan ook de grootste prijs moet zijn van de tBCL 2007. Daar komen de meeste stemmen vandaan en dat volgen we. De WoW factoor waar het grote publiek voor valt levert dus ook de grootste prijs op. We weten dat het publiek op een totaal andere manier naar een casemod kijkt, dan een ervaren casemodder. De prijzen voor de nummers 2 en 3 in de categorie publieksprijs zijn minder goed gevuld als die van de nummers 2 & 3 van de vakjury in de categorie Casemods en Caseconstructie.

Ik hoop wat duidelijkheid te hebben gegeven. Mochten er nog vragen zijn brandt maar los.
Ediejo is offline   Met citaat antwoorden