Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar zie dat hier regelmatig wordt gesproken over AC-Ryan
Ik heb in Januari dit jaar een externe harddiskbehuizing van ACRyan (ALUBOX ACR-HD5013

gekocht.
Maar kreeg van het begin af aan problemen:
1. Ik heb geprobeerd met verschillende harde schijven mijn systeem te booten via USB.
De Alubox wordt herkent als externe USB-drive en windows begint vervolgens te laden, maar gedurende het laden stopt de harde schijf en komt er een re-boot bij alle schijven die ik in de ALUBOX stop.
2. Ook heb ik verschillende harde schijven in de externe behuizng getest (zonder ermee te booten) in verschillende versies van Windows. Na een tijdje aangesloten te zijn geweest, staakt de gegevensoverdracht of krijg ik foutmeldingen dat de schijfbewerking niet kan worden voltooid. Dit terwijl de USB-connectie gewoon in tact is. Ik heb verder totaal geen problemen met andere USB-apparaten.
Ik heb een andere USB-kabel geprobeerd, ik heb alle andere USB-kabels ontkoppeld maar niks schijnt te helpen.
Ik heb bovenstaande klachten per mail aan ACRyan gemeld. Ik heb het product niet naar de winkel teruggestuurd, omdat ik dan minimaal 15 euro verzendkosten kwijt bent en niet zeker weet of het probleem wel echt wordt bekeken...
Na een paar verzoeken om mijn mail in behandeling te nemen, kreeg ik na ongeveer drie weken antwoord met het excuus dat er op
info@acryan.com nogal wat Spam binnenkomt, en dat ik in het vervolg moest mailen naar
tech@acryan.com.
Ik zou een onmiddelijk een nieuwe behuizing toegestuurd krijgen als mijn apparaat defect zou zijn. Om dit te verifieren moest ik twee vragen beantwoorden:
Citaat:
If the AluBox is indeed faulty, we will send you a replacement immediately.
To be sure, I'd like to check with you ...
1. There is a switch at the back of the AluBox that switches between USB and eSATA. Is it set to USB?
2. Have you had the chance to try the AluBox on another computer?
Let me know.
|
Nou vraag één was makkelijk: Yes
Maar bij vraag twee begonnen de problemen:
Ik had speciaal hiervoor een harddisk vrijgemaakt en hierop een nieuwe windows-installatie gedaan op een andere computer. Het volgende gebeurde:
1. Maar een paar partities van de harde schijf in de Alubox werden herkend/zichtbaar, en deze waren dan ook nog eens niet toegankelijk.
2. Ik heb toen maar mijn harde schijf uit mijn andere pc gepakt die ik dagelijks gebruik, en deze vervolgens in de Alubox gestopt. => Ik kreeg gelijk een foutmelding dat er niet naar de partities van deze harddisk gescheven kon worden.
Het gevolg: Mijn goede schijf was een rotzooi geworden: honderden en honderden beschadigde en zwevende files, en zelfs beschadigde partities... Dit was werkelijk een ramp: Omdat ik al een harde schijf had vrijgemaakt voor de andere computer, had ik namelijk geen mogelijkheid gehad om een backup te maken van mijn data.
Dus vervolgens maar een mail gestuurd naar ACRyan, met bovenstaande uitleg.
Vervolgens geen reactie
Nog een mail => geen reactie...
etc.
Ik heb zo'n beetje alle mailadressen gebruikt van ACRyan ( en telkens ook
tech@Acryan.com en
info@acryan.com), maar heb na zes maanden mails te versturen nog géén enkel antwoord gekregen?! :/
Nu is mijn vraag of iemand hier weet hoe ik verder in contact kan komen met ACRyan, ik heb wel gehoord dat er ergens in Rotterdam een filiaal moet zitten?!
Groeten,
Randal