Update 30
Eindelijk weer een update

Helaas een saaie. En helaas de volgende ook. Maar het zijn toch dingen die tijd slurpen,vermoeiend zijn en het niveau behoorlijk kunnen maken of breken. Daarom besteed ik er toch maar een hoop aandacht aan. Gelukkig schiet het aardig op. Ik ben al een stukje verder maar als ik alles in 1 keer doe wordt het zo groot allemaal. Daarom 2 van normaal formaat. Over een paar dagen dus meer. Zoals gezegd zijn het allemaal afwerkingsklusjes. Ik moest een hoop (professioneel dat wel) inproviseren omdat de dingen die ik wilde er niet waren, niet zo klein waren, net te groot waren enz.
Eerst ben ik nog bezig geweest met het plexie maar later heb ik bedacht dat ik het ALu op het moment belangrijker vindt. Dus dat gaat voor. Dit is het draaiende logo straks.
Even zagen. Meer toen ik er bijna was ging de decoupeerzaag stuk
Wat wel leuk is aan Italië is het weer. De afgelopen dagen was het hier nogal wisselvallig en aangezien ik niet binnen aan het werk kan moest ik ook hier inproviseren. Dé oplossing lag op zolder
Eerst heb ik wat anders gedaan maar na een uur of 3 deed de decoupeerzaag het opeens weer. Dus het logo afgemaakt.
Vervolgens supplies halen. Draadeind,profieltjes en slijpschijfjes.
Hier moest een profieltje om de achterplaat vast te houden.
Done
Vervolgens was het de beurt aan de 5.25'' bays. Deze wil ik gestealthed hebben. Maar met TKC bracht dit ook al problemen met zich mee omdat het er 2 zijn i.p.v. 1. Toen heb ik er een balkonnetje voor gelijmd maar echt duurzaam kon je het niet noemen. Op weg naar de TBCL viel ie er zelfs af door de schokken van de auto. Dat moest dus beter.
Mijn eerste ingeving was om van die dingen te gebruiken die ook aan laadjes zitten. Mensen gebruiken ze ook om hun tobo onder hun bureau te schuiven en dergelijke. Mocht ik niet duidelijk genoeg zijn moet je het zeggen maar ik denk dat de meeste het wel snappen. Maar zoiets was niet zo klein te vinden dus moest ik zelf wat verzinnen.
Bij de bouwmarkt heb ik dus 2 buisjes van verschillende diameter gehaald. Deze passen precies in elkaar.
Hier spuit je wat ciliconen in et voila, een heus ophangsysteem.
Nog even op maat zagen.
Vervolgens gaatjes boren op de plaats van bestemming. Ze worden nog vast gelijmd. Nu hangen ze er ff in voor de foto
De stealth-schijf. 2 gaatjes erin geboort waar de kleine buis inkomt. Wordt ook weer vast gelijmt. Hij ligt hier op z'n zij.
En het resultaat
Volgende onderdeel: Kabelverhuller. Oftewel die voet

Deze moest zwevend opgehangen worden. Hiervoor neem je het onderdeel en wat draadeind. Dit zaag je op maat, boort wat gaatjes et voila.
Tada
Vervolgens de plaat waar ie aan vast moet. Er moet een gaat in waar de kabels doorgaan en 2 gaatjes voor het draadeind.
Done
Plaat erin. En het resultaat
Zo mss wat duidelijk.
Vervolgens iets wat ik bij TKC vergeten was. Ruimte maken voor de radiator. Afgetekend.
Zagen.
Máár hij was niet perfect. En aangezien ik me er anders toch dood aan erger heb ik het toch maar even verbetert.
Weer een plaat klaar
Volgende keer meer van dit soort gedoe. Niet het meeste spannende om te doen maar wel leuk om dingen als oplossing te verzinnen

En dat het dan ook nog werkt

Op het moment heb ik 3/4 van de platen klaar voor coating. Dit gaat allemaal in 1 keer dus volgende update komen de laatste ALu behandelingen en daarna spuiten! Als dat klaar is ga ik verder met het plexie en dan inbouwen. Tegen die tijd moeten we ergens in November zitten dus tBCL waar ik me zeker voor ga inschrijven.
Tot de volgende update!