Inleiding
Omdate ik erdoor was met mijn eindrapport krijg ik een nieuwe pc (mijn eerste eigen pc). Door de onderdelen samen te stellen en mij te verdiepen in de pc wereld vond ik ook site met casemodding. Nu begon het te kriebelen ik kreeg men eigen pc dus mocht doen wt ik wou.......modden die handel dacht ik dus. Na de onderdelen op azerty.nl besteld te hebben en het halve internet afgesurft voor tutorials en inspriratie ga ik er aan beginnen. Project Inux geopend!
De Hardware
Ik had een redenlijk groot budget omdate men ouders de helft betaalden en ik al een redenlijk grote spaapot had (voor iemand zonder vakantiejob, ik ben 15 jaar voor de mensen die het willen weten). Budget van die project: 2000 euro!
Hardware:
Case: Lian Li PC-V1200A Plus, Zilver (wordt gemod)
Psu: Antec NeoHE, 550 Watt, Retail
Cpu: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
Cpu Cooler: Scythe Infinity
Cool Pasta: Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g
Memory: Team TXDD2048M800HC4DC-D, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Hdd: Seagate Barracuda ES, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Mobo: GigaByte GA-P35-DS3P,Retail
Gpu: EVGA GeForce 8800 GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
Dvd Reader/Brander: Lite On LH-20A1H,OEM, Beige, ATAPI/E-IDE (ik dacht dat hij sata wa maar had mis gekeken :evil: )
Scerm: Samsung SyncMaster 206BW
Muis: Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail
Keybord: Logitech g15
Headset: Logitech Precision Gaming Headset
Boxen: samengestelde dj instalatie(tje) voor de mensen die het willen weten vraag het maar (niet gekocht bij azerty)
Nu de mod stuff:
Fan : Scythe S-FLEX, 120 x 120 x 25 mm, Geen LED
Fan: Coolink SWIF 1201 Basic, 120 x 120 x 25 mm, Blauw 3x
Fan: Coolink SWIF 800 Basic, 80 x 80 x 25 mm, 0
Fancontroller: Zalman ZM-MFC2, Zwart, zilver
Temp. Sensor: Scythe Kama Thermo, Beige 5x
Kabel: Revoltec 3-Pin Molex Y-Kabel,11cm 5x
Psu Mod. Kit: AC Ryan MORF SE PSU Modding Kit,UV Blauw
Sleev: AC Ryan FlexSleeve Kit,UV Blauw
Plexi: AC Ryan AcrylPanel™ 3mm,UVBlauw
Plexi: AC Ryan MeshxPanel™,Zilver
Nu is men budget al - 1903.27 euro
Ik heb nog een paar dingen nodig:
Ledjes (dimmers ervoor , enz)
Budget hiervoor: 10-20 euro
De Case
Het slachtoffer voor heel dit project is de Lian-Li Pc v1200 Zilver plus
Het Idee
Omdat ik GEEN Sketchup skillz heb en men ideeên in de loop van het project wel een beetje zullen veranderen heb ik geen sketches gemaakt. Maar hier is een lijstje met wat ik ga doen. (Niet in volgorde!)
- Fanuitsparing in de bovenkant maken
-Window maken
-Mesh erinzetten
- Cabels sleeven (klaar)
-Shields maken voor de dvd rek
- Tempratuur sensors erin zetten
-Nieuw frontje maken
- extra fans plaatsen
-Ledjes inbouwen
Deadline
Ik wou de case eigenlijk klaar hebben eind augustes maar ik ben er pas 1 november mee begonnen dus heb ik geen deadline meer ik ga wel niet veel kunnen werken (school)
Update 1 : Let's start

Na 600km gereden te hebben naar azerty (ik woon in belgie) had ik mijn hardware.

Ik begon natuurlijk direct met uitpakken

De case uit de doos (de case was super goed ingepakt mijn complementen aan lian li)

Alles beginnen in te bouwen.

Het mobo....

Dit is men vriend ( hij wou eigenlijk niet op de foto maar is toch geflitst) hij heeft in april een nieuwe pc gekocht en heeft nu ook een update gekocht op azerty en is die aan het instaleren ( infinety, psu modding kit, fans, ..)

Na een paar uurtje te hebben doorgewerkt (Ik had eerst alles ingebouwd maar had de infinety vergeten terug alles eruit en er weer in) kon ik van de eerste keer booten. (het was toen 3 uur snachts ofz

En na een nachte aan de pc werken hoort ook ontspanning (muziek en .......

Gaming

Ik heb men window al ingetypt (en afgetekent maar moet opneiuwe)
Dit was het voor update 2 voor ik verderga wil ik eerst het ander modmaterial (een deel) kunnen kopen/bestellen
ps; sorry voor de slechte kwaliteit foto"s ik zal proberen volgende keer betere foto's te maken (het zijn gif files ik neem volgende keer jpg)