Welk nieuws zie jij het liefst op CaseJunkies ? Onder het motto 'ken je lezers' eens een topic waar we als CaseJunkies redactie misschien wat aan hebben.
Op de frontpage verschijnen dagelijks één of meer korte nieuwsartikeltjes (in crewtermen NF's of nieuwsflashes geheten). Die artikeltjes kunnen van een aantal categorieen zijn, en wel 'review', 'reportage', 'tutorial' of 'caseview'. Die categorie slaat op de inhoud van het bronartikel. En daar gaat mijn vraag ook over.
Ik ben namelijk benieuwd welk soort nieuws het best gewaardeerd wordt. In het algemeen valt te stellen dat we op dit moment voornamelijk reviews van collega-sites onder de aandacht brengen, afgewisseld met af en toe een reportage (of dat nu een productintroductie is of bijvoorbeeld een event-verslag). Caseviews komen nog minder voor, terwijl tutorials maar heel sporadisch in de kolommen verschijnen.
Als crewlid kan ik stellen dat die verdeling te maken heeft met de mate van aanbod, en hoe makkelijk het nieuws te vinden is (het zoeken van geschikte artikelen is ambachtelijk handwerk, een soort digitaal hout sprokkelen). Echter denk ik dat er een verschuiving mogelijk is naar wat meer reportages in de nieuwssectie, mits we als crew ons blikveld een beetje verschuiven.
Daarom ook de vraag 'Welk nieuws zie jij het liefst', zodat wij weten welke beslissing de beste zou zijn. Het gaat dus om de korte nieuwsflashes over artikelen van collega-sites, niet over de eigen artikelen van CaseJunkies ! |