UPDATE 15
Niet zo spannend maar helaas ben ik gevelt door ziekte :'( Ik heb even wat gesoldeert en nog weer wat kleine dingen gevijlt, weggewerkt enz. Ook ben ik bezig geweest met de achterkant. Verder valt er niet zoveel te vertellen dus dan maar foto's :P
Om te zorgen dat ik niet van elke voeding die erin komt de kabels hoef te verlengen heb ik even een verlengkabel gemaakt voor naar de 5.25'' bays en voor naar het schermpje. Maar hoe kom je nou weer aan een male-molex? Precies : Van een oud apparaat slopen. In dit geval een CD-speler.
Toen had ik kabels nodig. Daarvoor maar eens een oude PSU gesloopt. Leuke sticker achterop: ''AMD K7 en Intel P4'' 125 watt maar liefst!
Ding ontmantelen
Kabels afknippen en solderen!
Gevaarlijk? Zo'n hete soldeerbout op de grond in de buurt van je voeten? Welnee joh!
Uiteindelijk heb je dan zoiets.
Heb helaas geen sleeving liggen maar dat komt later wel

In de voeding zat nog wat boeiends.
Daar ga ik de pomp opzetten zodat ook die stekker weggewerkt is

Voor de afwisseling heb ik het kabel-weg-werk-plaatje uitgezaagd. En afgewerkt natuurlijk.
Leuk overzichtje van de hoeveelheid platen die er nog in moet

7
Toen eerst de mobotray wat ingekort. Oorspronkelijk wilde ik dit doen met de slijptol maar dat kan niet zo netjes. Dus weer eens met de dremel geprobeert. De laatste keer dat ik met de dremel wilde snijden was in een Aopen kast maar toen waren in 3 sec. de schijfjes steeds op en was het resultaat alleen maar een zwarte vlek.
Tot mijn verbazing ging het nu een stuk beter. Het duurt allemaal wat langer maar het resultaat is wel veel netter

Hier is de linkerkant er al af. Het gaat om de stroken langs het PCI-rek.
Even ingezoomd.
En een tijdje later is ook de andere kant eraf.
IMO een grote verbering

Verder met de achterkant. Oude voeding erin om af te tekenen.
Aftekenen.
Na een hoop geklooi met de decoupeerzaag en een paar uur vijlen past alles dan toch nog
En zo hebben we voor het eerst een foto van een paneel dat daadwerkelijk vast zit! Nja ''vastziten'': Met 2 schroeven aan de voeding die los in zijn hok hangt. Nog wat kaal maar goed. Mocht iemand nog een idee hebben voor die lege plek onder de tray: Laat het weten. Het was de bedoeling dat daar een fan kwam maar dat hoeft niet meer i.v.m. de airflowverandering.
De foto's kloppen niet helemaal zie ik nu maar ik heb niks beter. Het valt precies over de tray heen hoewel het lijkt alsof ie er nu opligt. Helaas bleek dat er nog wel een spleet zat tussen de boven en onderkant van de tray en de plaat.
Dat kan ik niet plamuren omdat ze het frame niet kunnen powdercoaten. Is ook niet nodig want daar zie je niks maar van maar ik moest dus wel een andere oplossing verzinnen. Ik ga dus een strip maken die eroverheen valt weer precies zoals ik overal doe met de opbouw:
Code:
-Gepolijst ALu
-UV plexie
-Tray+plaat
Daardoor zal je niks meer zien van de spleet en is het netjes opgelost

Volgende week kan ik meer doen aangezien ik dan vrij ben. Van het weekend even uitzieken. Inbusjes zouden er ook maandag moeten zijn dus dan kan ik gaten tappen en dergelijke zodat eindelijk alle panelen erop kunnen
Tot de volgende!