Discussie: [CCIP] Demission
Los bericht bekijken
Oud 11-02-2007, 10:39   #39 (permalink)
TEAMIKKE

Standaard

Te koud zelfs

UPDATE 11

Waar is 10 gebleven dan? Nou die slaan we ff over. Ik had al die foto’s van die platen ook geteld waardoor het numeriek stelsel ( :P ) niet meer klopte. Daarom slaan we dus ff 1 over
Deze tijd van het jaar is het koud! Daarom ga ik nu ook niet meer verder want het is echt niet leuk meer om buiten aan het werk te zijn. Ik heb helaas geen mogelijkheid om binnen te zagen en doen dus ik las even een pauze in totdat het warmer wordt met zagen enz. Wat is er dan wel gebeurt? Nou ondanks het beroerde weer ben ik toch aan het zagen en boren geweest.

De airflow van de kast gaat als volgt worden. Daardoor moest ik het ontwerp wat aanpassen maar dat geeft niet. Groen – fans. Blauw= radiator. Rood= HD’s. Het worden er maar 6 overigens.

Vrijdag had ik alles al afgetekend. Dit is de plaat waar de 360 radiator in komt te hangen.

Toen heb ik om mooie 120mm (om precies te zijn: 116mm) cirkels te krijgen mijn aftekenhulp aangepast voor 120mm gaten.

Dan een paar keer rond en voila.

En na nog wat meer spelen heb je ook de tekens erin. Dat worden dus de fanguards en worden op dezelfde manier opgebouwd als het raam. Van boven naar beneden:
Code:

ALU gepolijst
UV groen plexie
ALU plaat
Het precieze patroon kreeg ik er niet in omdat het te klein is maar deze lijkt er het meeste op.

Dan verder met de HD ophanging. Het belangrijkste was dat het stil was en dat er plaats was voor 6 HD’s. Ook moest het goed gekoeld zijn. Vaak zie je in mods dat ze van de ophanging een waar kunstwerk maken. Ik heb er een tijd over nagedacht maar ik kan simpelweg niet zoiets origineel bedenken én ook zorgen dat het zichtbaar en functioneel is. Dat komt omdat je er aan het eind simpelweg niks meer van ziet. Dit verklaart wel waarom.

Over dat profiel komen dus platen en in die bovenste plaat komt de radiator te hangen. Maar ik heb ‘’maar’’ 7 fans en toch moesten die dingen gekoeld worden. Toen bedacht ik me dat als ik de fans de lucht door de 360 radiator laat trekken ze ook direct de HD’s koelen. De lucht is dan wel wat warmer maar het zal niet veel zijn en het is wel belangrijk dat wat lucht krijgen. Via sleuven in de onderkant kan het er dan weer uit. Zo krijg ik er ook geen stof in
Dus! Afteken.

Dan zagen.

En dan niks :P Ik ben er nog mee bezig om de sleuven mooi recht te krijgen waar vrij veel werk inzit. De HD’s komen op rubber te staan en zitten met 3 schroeven vast in de onderkant.
Simpel maar effectief.

Toen moest het PSU-rekje versterkt worden. Die boog namelijk door onder het gewicht van de voeding. Dus nog maar een steun erbij gemaakt. Eerst afteken.

En zo in 1 keer hangt ie er ook al in.

Oude PSU erin.

Et Voila

Verder met de 5.25’’ bays. De sleuven en zooi zaten er al in maar er zaten nog allemaal krassen en stickers op.

Ook hadden de wielophangingen nog een poetsbeurt nodig.

Na een uurtje hard schuren en veel wasbenzine verbruikt te hebben (goed tegen stickers )
Hebben we een resultaat waar ik best trots op ben.

Daarna toch nog weer aan het zagen geweest. Er moet namelijk nog iets als afscherming van de PSU komen. Plaatjes dus. Men neme een reststukje ALU en tekent dat af.

Dan ff zagen en schuren en klaar.

Uiteraard moet het PSU bakje ook een boven en onderkant hebben. Vanmorgen dus ook maar de bovenkant gemaakt. Aftekenen

Zagen en schuren.

Ook ben ik begonnen aan het uitzagen van de plaat waar de kleine radiator inkomt. Nog lang niet mee klaar maar ik weet niet of het me nou bevalt of niet. Aanschouw.

Dat stukje komt dus gepolijst bovenop UV plexie.

Met nog wat meer afwerken (lijkt me logisch :P ) moet er wel wat moois van zijn te maken denk ik zo

Niet een heel spannende update maar het is gewoon te koud en dit moet ook gebeuren. We schieten alwel goed op iig. Ook ben ik begonnen aan het 3e doosje popnagels. Op dit moment zitten er een stuk of 220 in het frame :X Ook heb ik inbusjes besteld. Daarmee komen de panelen vast te zitten die er nog wel eens afmoeten (zijkanten voornamelijk). De andere platen ga ik denk ik gewoon vast lijmen. Meest schone oplossing. De 1ste onderdelen zijn nu dus verf-klaar en dan kan ik eindelijk beginnen om de frames aan elkaar te maken

Tot de volgende update!