Los bericht bekijken
Oud 29-10-2006, 14:59   #9 (permalink)
Wolgarnaal

Standaard

Wat ik bedoelde was die Zalman was je CPU-koeler, niet de HDD silencer (hebben er trouwens geen, enkel een koeler). De Arctic maakt veel meer herrie dan die Zalman. Ik heb zelf een Antec P180, en het enige (grote) verschil met andere cases qua HDD bevestigingspunten is dat er rubbertjes tussen zitten. Het gevolg van die rubbertjes is dat de trillingen die je harde schijven genereren niet op de eigenlijke case overgaan maar worden opgevangen door de rubbertjes. Dan hou je alleen puur ronddraaiende platters en schrijfkoppen over die geluid maken.

Wat ik je zou aanraden is om eens te proberen met die rubbertjes, die kan je gewoon in de Gamma ofzo gaan halen, en als je dan nog niet tevreden bent kan je eventueel zo'n HDD silencer gaan halen, hoewel het principe ervan net hetzelfde, ze steken iets tussen de bevestigingspunten en de HDD om het trillen op te vangen, alleen is het wat geavanceerder.

De oplossing die ik in mijn zelfgemaakte case daarvoor heb gevonden is van die dempingsmatten gewoon rond de HDD kleven met dubbelzijdige plakband.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden