Los bericht bekijken
Oud 9-10-2006, 11:52   #609 (permalink)
Wolff

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een nieuw modje.

Deze keer heb ik de cd speler behuizing van mijn woonkamercomputer opgewaardeerd met een lcd schermpje. Hiermee wil ik onder andere het spelende nummer uit winamp weergeven.
Na de plek te hebben opgemeten waar het schermpje zou komen heb ik een passend parallelle karakter lcd scherm kit gekocht van 2 regels met elk 20 tekens via een samenkoopactie. Ik heb voor een kant en klare kit gekozen omdat ik geen ervaring heb met schermpjes.
Op naar de foto's.

Dit is de voorkant zoals deze was. Achter het glaasje zitten drie ledjes voor power, hdd en de dvd activiteit. Op deze plek komt het lcd schermpje.

Dit is het lcd scherm. Omdat het scherm bijna drie centimeter diep is moest er een gat in de printplaat van de cd speler komen.

Het aansluiten is heel simpel, er moet een molex in en een bijgeleverde data kabel. Om het scherm te bevestigen zijn de bovenste twee boutjes vervangen voor langere.

Hier is het scherm gemonteerd op zijn plek. De printplaat zit ook weer op zijn plek in de voorkant van de cdspeler.

Hier is de voorkant weer op de cd speler gemonteerd, tevens zijn alles kabels aangesloten. Het scherm is zo ver mogenlijk naar links gemonteerd omdat anders de hardeschijf in de weg zou zitten.

Een beetje kabelmanagement. Op deze manier is de hele meter kabel gebruikt en gaat de kabel niet voor aansluitingen aan de achterkant langs.

De cd speler weer op zijn plek. Op het scherm is de datum en de tijd weergegeven. Op de foto niet helemaal duidelijk maar in het echt wel.

En van dichtbij met invoer van Winamp: de titel samen met de duur en verstreken tijd. De letters lichten nog een beetje na, een karakter lcd is niet de allerbeste manier om bewegende tekst weer te geven.

Op dit moment gebruik ik lcdsmartie om de tekst weer te geven maar ik wil nog andere programma's uitproberen. Dat was weer een zondag goed besteedt.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden