Los bericht bekijken
Oud 29-09-2006, 17:27   #8 (permalink)
Bartjez

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
Ik zou toch voor een AMD Turion 64 gaan. 64-bit is echt wel meegenomen met Vista dat om de hoek kijkt. De 32-bit versie daarvan zal enkel te verkrijgen zijn in de Basic versie.

Overigens moet je geen laptop nemen met 1024 MB aan geheugen, je kan er een nemen met 512MB en een latje (laten) bij steken, wat neerkomt op zo'n 50 euro. Dan moet je er wel op letten dat er bij de laptop 1 module van 512MB in zit, en geen 2 van 256.

Ook zijn er sinds geruime tijd al problemen met de support van HP, daar moet je dus ook iig wel voorzichtig mee zijn. Kapotte laptops van HP durven wel eens twee maand of langer weg te blijven, en dat is geen uitzondering.

Mijn favorieten van laptops zijn Lenovo en Asus. Probleem met Lenovo is dat ze enkel Intel processoren leveren, dus enkel de C2D daarvan is 64-bit. De afgelopen week heb ik dan ook twee Asus laptops gekocht, een A6M en een A6Tc. Ander klein dingetje van Asus is ook dat er altijd een tas en een muis bij zit, weeral 50 euro uitgespaard. Ook de onderdelen zijn iig wel van goede kwaliteit, iets wat bij laptops met dezelfde specs die goedkoper zijn meestal niet zo is.

Ook de service van Asus is goed (dan heb ik het enkel over de laptops), je hebt 2 jaar on-site garantie (dus pick-up en return).
Bij die Toshiba van mijn vriendin kostte een extra latje van 512mb ongeveer 90 euro....
Lenovo's zijn echt super dingen! Van de service van Asus ben ik niet echt te spreken... kapot laadcircuit, 3 maanden laptop kwijt!! Trouwens, de onderdelen van Asus zijn niet beter dan die van goedkopere. Asus staat bekend om zijn prijs/kwaliteit, alleen zitten er vaak verborgen gebreken in. Er is een keer een test geweest tussen Asus en andere laptop merken. Deze test was om te kijken hoe stijf een laptop is. De HP en Toshiba bogen niet door en die van Asus boog ongeveer 1/2cm door. (hierbij werd aan de linkervoorkant de laptop ingeklemt en gekeken hoeveel de laptop aan de overstaande kant doorboog)