Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown Een platter is tyfus sterk maatje.
HDD kan je gewoon laten draaien door hem gewoon aan te sluiten op de voeding... Zal niet weten waarom ie dan niet zal gaan draaien. | Ik bedoelde dus zonder de print, de motor direct aan te sluiten.
En zo'n spiegelende plaat uit een harde schijf is niet zo heel erg sterk hoor... Ik zou toch maar wel oppassen. Ik heb een keer zo'n schijf gebroken... Overal glasscherven... | Jah, zonder print... dat wilt idd niet. Maar wrom haal je de print eraf dan?
Ik heb gesmeten, geworpen en gestampt op een platter, bleef mooi heel  (of... toch niet, ik weet nu ff niet meer :P, nevermind) |
Kan allebei, je hebt namelijk platters van glas en van metaal
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo Soms kreeg ik een kapotte schijf van mijn vader, die toch kapot moest zodat de data weg is. Daarom heb ik schijven uitelkaar gehaald vroeger, en dus ook een keer geprobeert de motor te laten draaien (wat niet werkte).  |
Een harddisk heeft een stappenmotor en die kan je niet zomaar laten draaien door gelijkspanning op de aansluitingen te zetten. Maar met de juiste aansturing kan je zo'n ding nog wel laten draaien. (tenzij de motor doorgebrand is natuurlijk :P)
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door tukkerpride Nee hehe :P Bij 1 stofdeeltje gaat die al kapot, zn mod kan je alleen maken in een speciale kamer (zonder stof etc), dit is wat ik gelezen heb. |
Ik heb ook wel eens een harddisk van 1,2 GB uit elkaar getrokken en weer in elkaar gezet en die deed het nog gewoon hoor. Het probleem is, dat wanneer je een schijf uit elkaar schroeft (of heel hard laat vallen) dat dan de koppen gedesoriënteerd raken. Bij een oudere schijf maakt dat niet zo veel uit, maar bij een moderne schijf staan de bits zo dicht op elkaar, dat de kleinste verschuiving al zorgt dat de schijf de bitjes niet meer kan vinden. Dus zelfs als het je lukt om zo'n ding in een stofvrije ruimte te openen, zal de schijf er na een tijdje mee ophouden. Al is een stofje natuurlijk ook funest voor die koppen

Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht