Los bericht bekijken
Oud 31-08-2006, 00:16   #30 (permalink)
Carpento

Carpento's schermafbeelding

Standaard

En toen schopte Carpento het topic weer eens omhoog

Wat zien we hier ? Een ongemodde kast. Een stevige ongemodde kast, waar alleen het moederbordtray van ontbreekt. Voor een prikkie overgenomen van een medemodder, en niet voor niets, ik had namelijk nog zo'n kast staan, maar die was wél gemod (project Blue Fox, mocht het je wat zeggen). Wat nu ? Ik ga de AOpen kast even laten voor wat hij is, dit project gaat verder met de kast die je hierboven ziet.

De kast zit een beetje anders in elkaar dan standaardkasten, maar dat zorgt voor wat variatie, en andere invalshoeken Zo heeft deze kast zijpanelen die je omhoog moet schuiven om ze te verwijderen, maar dat kan alleen als je het deksel weggeschoven hebt.

Maar ik heb twee deksels, en daarmee gaan we stapelen. Met wat handigheid past er dan een voeding onder, en dan zit die dus lekker verstopt boven het dak. Jammer dat de tegenwoordige voedingen steeds vaker een fan aan de onderzijde hebben... Dat werd een gaatje maken dus:

Bewust ruim gezaagd, de voeding rust rondom nog op 3 a 4 millimeter frame. Twee schroefjes gaan er voor zorgen dat de voeding geen kant op kan. Ik kan de mod wel helemaal aanpassen aan mijn bestaande configuratie, maar gezien het reviewwerk wat ook met deze kast gedaan moet gaan worden wil ik het allemaal zo universeel mogelijk houden.

Zo dus

Dan de fangrill, daar was ik nog niet echt tevreden over, het zaagwerk was niet allemaal even recht, en de schroeven bevielen me niet. Dan doe je het dus opnieuw

Het origineel:

Mijn twee versies:

Links oud, rechts de nieuwe. Voor het rooster ga ik dit keer geen meshX nemen, maar grover gaas wat ik zwart zal spuiten. Het meshX laat me iets te weinig lucht door.

Geen idee wanneer er weer updates komen, wegens omstandigheden heb ik wel even de tijd, maar dat kan ook rap anders zijn